גל"צ: רביב דרוקר ניסה להפיל בפח את תא"ל עופר וינטר?

האם דרוקר ניסה להפיל את תא"ל וינטר כדי לטרפד את מינויו למח"ט גבעתי? ■ מקורבו של וינטר לגל"צ: "עופר שאל למה, והתחקירן ענה: 'רביב שמע שאתה הולך להיות מח"ט גבעתי והחליט שלא תהיה'"

עודד סבוראי, מקורבו ועורך דינו לשעבר של תת-אלוף עופר וינטר, שוחח היום (א') עם אראל סג"ל ושמעון ריקלין בגלי צה"ל וסיפר על אירוע שהתרחש לפני כ-4 שנים, כשתת-אלוף וינטר היה מפקד החטיבה הצפונית. לדבריו, באחד הימים הגיע למשרדו של תת-אלוף וינטר חייל שלו לשעבר הנושא עימו מכשירי הקלטה וניסה לדובב אותו להודות כי הורה לו לירות בנער פלסטיני חף מפשע בעת פעילות מבצעית.

לדברי סבוראי, "הוא אמר לו: 'אני לא ישן טוב בלילה, זה חוזר אליי בחלומות'. הוא ציפה שעופר יודה במשהו שלא קרה, או יותר סביר - שעופר יבקש ממנו לטייח את הסיפור, אבל עופר עשה ההפך מזה".

לדברי סבוראי, תת-אלוף וינטר הציע לפקודו לשעבר עזרה וסיוע רפואי. "ראש הלשכה של עופר זיהתה משהו חשוד באדם שנכנס אליו וחיטטה לו בפלאפון שנשאר בחוץ מטעמי ביטחון מידע". לטענת סבוראי, ראש הלשכה של תת-אלוף וינטר זיהתה במכשירו הסלולרי של אותו החייל לשעבר סימנים מחשידים שמעידים כי אין תוכו כברו.

"היא נכנסה למשרד של עופר והעבירה לו פתק שהיא חושבת שהבחור מקליט אותו. היא יצאה, ומיד שמעה צעקות", סיפר סבוראי. "עופר שאל: 'אתה מקליט אותי?'. הוא הכחיש. כששאל שוב, הוא כבר הודה והוציא כמה מכשירי הקלטה שהיו מוסלקים אצלו".

לטענת סבוראי, תת-אלוף וינטר הופתע ושאל מדוע הוא מוקלט, והחייל ענה לו כי נשלח על-ידי העיתונאי רביב דרוקר. "עופר שאל: 'אבל למה, מה אתם רוצים ממני?', והתחקירן ענה: 'רביב שמע שאתה הולך להיות מח"ט גבעתי, החלטנו שלא תהיה'. עיתונאי שולח תחקירן לא כי יש לו מידע שהמח"ט לא בסדר, אלא כי הוא רוצה למנוע את המינוי. מאז ועד היום הוא לא נרגע מניסיון הסיכול הממוקד הזה".