קווי התעופה לתאילנד נפתחים לתחרות: האם המחירים יירדו?

עפ"י הסכם חדש בין ישראל ותאילנד, כל מדינה תוכל להפעיל עד 28 טיסות שבועיות סדירות ללא הגבלת קיבולת או סוגי המטוסים - זאת לעומת 8 טיסות שבועיות המופעלות כיום ע"י אל-על

החוף בפוקט תאילנד / צילום:  צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
החוף בפוקט תאילנד / צילום: צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

האם חברת התעופה המצוינת תאי בדרך לישראל? קווי התעופה לתאילנד נפתחים לתחרות, כך לפי הסכם עליו חתמו ישראל ותאילנד. ההסכם יאפשר לחברות תעופה נוספת להפעיל טיסות סדירות בין שתי המדינות.

כיום, אל-על היא החברה היחידה המפעילה טיסות ישירות מישראל לתאילנד, כאשר אלטרנטיבות אחרות כוללות טיסות לא ישירות דרך מדינות שונות.

ההסכם, כך מצפים במשרד התחבורה, יוביל לגידול משמעותי במספר הנוסעים ולהוזלה של תעריפי הטיסה. כמו כן, הוא יביא לתחרות בטיסות הישירות בקו תל-אביב-בנגקוק ויאפשר פתיחת קווים חדשים ליעדים נוספים בתאילנד.

על-פי ההסכם, כל מדינה תוכל להפעיל עד 28 טיסות שבועיות סדירות ללא הגבלת קיבולת או סוגי המטוסים - זאת לעומת 8 טיסות שבועיות שכאמור מופעלות כיום על-ידי אל-על.

עוד מאפשר ההסכם שיתופי-פעולה מסחריים בין חברות תעופה של שני הצדדים וכן אפשרות להסכמי "קוד שייר" בין מובילים מישראל ומתאילנד למובילים ממדינות שלישיות.

תאילנד היא אחד היעדים המועדפים על הנוסעים הישראלים. לפי נתוני רשות שדות התעופה, כ-16,000 ישראלים טסו בחודש אוקטובר האחרון לתאילנד, ומתחילת השנה ועד סוף אוקטובר טסו לתאילנד כ-166 אלף ישראלים - כאשר מדובר בטיסות ישירות בלבד (עם אל-על).

מספרים אלה משקפים ירידה קלה ביחס לנתוני אשתקד, אולם ישראלים רבים טסים לתאילנד דרך יעדים אחרים בטיסות המשך, כך למשל עם אירופלוט, טורקיש איירליינס, ג'ורדניאן וכדומה.