בקשת הקפאת הליכים להפועל ת"א: היקף החובות - כ-100 מ' ש'

לפי הבקשה, "ב-10 השנים האחרונות עברו זכויות הניהול בהפועל ת"א מיד ליד, כאשר גם הגירעון עבר מיד ליד בדרך של גלגול חובות לדורות הבאים" ■ "צ'קים של הפועל חוזרים בשבועות האחרונים, ואין עוד אפשרות להמשיך במצב הנוכחי"

בן רייכרט הפועל תל אביב / צילום: שלומי יוסף
בן רייכרט הפועל תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מועדון הכדורגל הפועל תל-אביב פנה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בבקשה להקפאת הליכים. לפי הבקשה, "נכון למועד הגשת בקשה זו חייבת הפועל תל-אביב לנושים שונים רבים סכום של לא פחות מ-100 מיליון שקל. לסכום זה יש להוסיף עשרות מיליוני שקלים נוספים אשר הוזרמו בשנים האחרונות להפועל תל-אביב על-ידי גורמים שונים ואשר נרשמו בספרי המבקשת כהשקעות בהון".

עוד צוין כי "ב-10 השנים האחרונות עברו זכויות הניהול בהפועל תל-אביב מיד ליד, כאשר גם הגירעון עבר מיד ליד בדרך של גלגול/פריסת חובות 'לדורות הבאים', וכך הוא צמח". 

עוד נכתב כי "כאשר מחברים את העובדה שמועדון כדורגל מוביל בישראל הוא בהגדרתו גוף שהוצאותיו עולות כמעט תמיד (למעט חריגים) בצורה משמעותית על הכנסותיו (כלומר מדובר בגוף מפסיד ובגדול), ביחד עם התופעה שהשתרשה בעבר של 'גלגול' ההפסדים, החובות והתביעות הפתוחות לשנים הבאות, ברור מאליו 'מה סופו של כל בלון', ויום הפיצוץ אכן הגיע במשמרתו של מר אמיר כבירי, אשר לאחר למעלה משנה וחצי בהם הוא מנהל את הפועל תל-אביב, ולאחר שהעביר בשנה וחצי האחרונות מכיסו הפרטי להפועל תל-אביב סך העולה על 43 מיליון שקל, גילה לחרדתו כי החוב הנטען המצטבר של הפועל תל-אביב הולך ותופח, תוך שהוא מתקרב לחצות את קו 100 מיליון השקלים. בשבוע האחרון החלו גם שיקים של הפועל תל-אביב לחזור בהיעדר כיסוי".

לפי הבקשה, "חלק משמעותי מהחובות אינם נכונים וחלקם הזויים ממש (כמו פסקי דין שניתנו כנגד הקבוצה במוסדות בוררות בחו"ל בגובה מיליוני שקלים בתביעות שהוגשו על-ידי שחקנים שהיו בהפועל תל-אביב חודשים ספורים לכל היותר, ושממילא התחייבו הבעלים הקודמים של הפועל תל-אביב לשלמם), אבל כל עוד לא נוקו 'הבולענים' הללו, הם, יחד עם הגרעון השוטף, אינם מאפשרים ניהול תקין של מועדון הכדורגל.

"נכון למועד הגשת בקשה זו אין להפועל תל-אביב מקורות נוספים לשלם את חובותיה ואת פעילותה השוטפת, ולמעשה המועדון נמצא בחדלות פירעון ברורה וזועקת וערב קריסה מוחלטת. קריסה כזאת יכולה להביא לחיסולו של אחד ממועדוני הכדורגל החשובים במדינה". 

בנוסף, המבקשים מדגישים את יתרון הליך הקפאת ההליכים על פני אלטרנטיבת הפירוק. לדבריהם, "אין ספק כי מצבה הכלכלי הקשה של הפועל תל-אביב אינו מאפשר עוד התנהלות במהלך עסקים רגיל. הפועל תל-אביב אינה מסוגלת לעמוד בהתחייבויותיה. לפיכך, קיים חשש כבד כי כבר בזמן הקרוב ינקטו נושי הפועל תל-אביב בצעדים כאלה או אחרים, אשר עלולים להביא לחיסולה של 'האימפריה האדומה'. צ'קים של המבקשת חוזרים בשבועות האחרונים, ואין עוד אפשרות להמשיך במצב הנוכחי את פעילות המועדון.

"תקופת הקפאת ההליכים תאפשר הזדמנות אחרונה למנוע את קריסתה של המבקשת והסתערות בלתי מבוקרת של הנושים על נכסיה (המועטים), ולצורך כך יש צורך דחוף בצו הקפאת הליכים כמבוקש ובמינוי של 'מבוגר אחראי' שיידע לנווט את הספינה קודם לטביעתה.

"האפשרות האחרת היא נקיטת הליכי פירוק כנגד המבקשת, הליכים אשר ללא ספק יפגעו בסיכויי נושיה של המבקשת להיפרע ויביאו לקריסתה המיידית של אחת מקבוצות הכדורגל המפוארות בישראל (ולשבירת ליבם של אוהדיה הרבים בכל רחבי הארץ). אין ספק כי מכירת המועדון בהליכי הקפאת הליכים אמורה להשיג מחיר גבוה משמעותית מהמחיר שיתקבל, אם יתקבל, בהליכי פירוק וחיסול", לשון הבקשה. 

בנוסף לבקשת ההקפאת ההליכים מבקש המועדון, כאמור, למנות נאמן לניהולה של הפועל תל-אביב, ותומך במינויו של עו"ד רוני בר-ניר ממשרד פירון לתפקיד זה".