עיתונאים לרה"מ: "תגובתך לדרוקר - חציית קו שאסור לחצות"

בגילוי דעת שעליו חתמו היום עשרות עיתונאים נכתב: "רואים צורך דחוף להתריע על המצב שבו עיתונאים הופכים ליעד למסע דה-לגיטימציה" ■ עמית סגל וקלמן ליבסקינד העדיפו שלא לחתום

רביב דרוקר ובנימין נתניהו / צילום: יוסי כהן ואמיל סלמן - הארץ
רביב דרוקר ובנימין נתניהו / צילום: יוסי כהן ואמיל סלמן - הארץ

עשרות עיתונאים בכירים חתמו היום על גילוי דעת בעניין תגובתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתחקיר "המקור" בעניין עופר וינטר. זאת לאחר שנתניהו תקף בתגובה, אותה פרסם בעמוד הפייסבוק שלו, את עיתונאי ערוץ 10 רביב דרוקר, שעמד מאחורי התחקיר יחד עם אור הלר.

"באופן חריג, אנו רואים צורך דחוף להתריע במשותף על המצב שבו עיתונאיות ועיתונאים הופכים ליעד למסע דה-לגיטימציה נגדם אשר כולו נעשה על בסיס אישי, תוך הטלת דופי במניעיהם ובעבודתם המקצועית", נכתב בגילוי הדעת.

"לראש ממשלה שמורה כמובן הזכות לבקר את עבודת התקשורת, ואולם תגובתו נגד העיתונאי רביב דרוקר בעניין התחקיר על תא"ל עופר וינטר הייתה בבחינת חציית קו שאסור לחצותו".

בגילוי הדעת נטען כי ראש הממשלה תיאר בתגובתו את דרוקר "כמי שרוקם עלילות שווא כדי לפגוע בקצין בכיר ומוערך, והרמיזה הברורה היא שדרוקר רוצה לפגוע בצה"ל ובמדינה. זהו סימון אישי של עיתונאי כמי שפוגע בערכים המקודשים לחברה הישראלית".

עוד נטען כי התגובה גררה "תגובות מכפישות, אלימות ומסיתות מצד גולשים...תוך קריאות לפגיעה בדרוקר. האמירות הללו הן נורת אזהרה חמורה, ועדות לאווירה שבה עלול חלילה מישהו להחליט להעביר את מסע ההכפשה הזה גם למישור הפגיעה הפיסית".

גילוי הדעת מסתיים בקריאה לראש הממשלה: "עכשיו הזמן לעצור, לוודא שכולם, גם ראש הממשלה - שהוא ראש הממשלה של כולנו - מתגייסים להגן על קיומה של עיתונות חופשית, במקום ללבות את ההסתה נגדה".

 

על גילוי הדעת, אותו יזם הכתב המדיני של ערוץ 10, מואב ורדי, חתמו כאמור עשרות עיתונאים בכירים ובהם אמנון אברמוביץ, תמר איש שלום, אילנה דיין, גיא זהר, בן כספית, יונית לוי, גיא לרר, טלי מורנו, עקיבא נוביק, אודי סגל, סבר פלוצקר, רינו צרור, אושרת קוטלר ועוד רבים.

על גילוי הדעת חתומים גם שלושה עיתונאים מישראל היום: דן מרגלית, מוטי גילת ויואב לימור. יחד עם זאת, שני עיתונאים בולטים שלהם הוצע לחתום על גילוי הדעת סרבו לעשות זאת: עמית סגל מחדשות 2, וקלמן ליבסקינד ממעריב. ליבסקינד הסביר את סירובו: "לא חתמתי מעולם על עצומות וכל עוד אני עיתונאי גם לא אחתום. עצומות זה לפוליטיקאים. לעיתונאים יש את הבמה העיתונאית שלהם".