טראמפ, נתניהו, אדלסון - ואובמה

ביבי הקמצן ושלדון הנצלן מתחברים מצוין עם טראמפ השרלטן. אובמה מדי הגון בשבילכם

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

"היחסים עם ארה"ב יתחזקו תחת ממשל טראמפ" - אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו. על מה שאמר ראש הממשלה אני לא יכול אלא לומר: ביבי, אתה לא מענטש! הרי יותר משאתה מחמיא או מלקק לטראמפ, אתה מתכוון "להכניס" לברק אובמה. אתה אומר בעצם שבתקופת אובמה היחסים היו לא כל-כך הדוקים, ועכשיו, עם טראמפ (ושלדון) יהיה בסדר.

כפיות הטובה

ומתי אתה אומר את זה? - כאשר ראשוני מטוסי הקרב האדירים מתחילים להגיע לארץ מאמריקה של אובמה. כאשר הקופות שלנו מתמלאות במיליארדי דולרים מאוצר הממשל של אובמה. כאשר האיש הזה, אובמה, עורך באופן מסורתי סדר פסח בבית הלבן - גם כאשר הוא כבר לא זקוק לקול היהודי, מתוך קרבה אמתית לישראל שהוא לא מתעייף להראות את אהבתו אליה. גם, ואת זה יש להדגיש שוב, כאשר כבר אין לו בחירות לרוץ בהן.

לך, נתניהו, לעולם לא יהיה לך את הסטייל שיש לאובמה. הוא לא נוהג לבקר אנשים שמיטיבים איתו. הוא היה מביט בך בעצב, בעיניו החכמות והטובות, ואולי היה לוחש למישל: איך, איך הישראלים בוחרים אחד כזה להיות המנהיג שלהם. ואני מניח שהיא הייתה משיבה לו במילה אחת: טראמפ... והוא היה נאנח בהסכמה: כן, גם אצלנו יש כאלה.

מענטש

אובמה לעולם לא היה מסית נגד עיתונאים שמבקרים אותו באמצעות שקרים וכתבים מלחכי פנכה. אובמה מתמודד איתם באמצעות עובדות, המון ידע והומור נפלא. כי אובמה הוא מענטש. ואני לא אתפלא אם הוא מכיר ומבין את המילה הזאת.

באשר למה שיהיה עם טראמפ, נחכה ונראה. מה שבטוח זה שיהיו יחסים הדוקים בין הנשיא טראמפ לבין מי שתרם לו עשרות מיליונים, הלא הוא שלדון אדלסון, שהוא גם הקופה הקטנה-גדולה שלך, נתניהו. אנשים כמוך וכמו טראמפ, ביבי, מסתדרים מצוין עם אדם שעושה את הונו העצום מחולשתו של האדם המהמר. ביבי הקמצן, שלדון הנצלן, מתחברים מצוין עם טראמפ השרלטן.

אתה לא ישראל, ביבי

לומר שהיחסים עם ארה"ב לא היו הדוקים בתקופת אובמה זה עיוות ההיסטוריה, זו אטימות מקוממת. היחסים עם ישראל היו והנם מצוינים. היחסים עם ביבי ומדיניותו - אלה באמת לא היו טובים. כי אדם אמיתי כמו אובמה לעולם לא יוכל לחוש קרבה אל אחד מזויף כמו נתניהו (וטראמפ). לעומת זאת, הוא טס לכאן במיוחד להשתתף בהלוויית שמעון פרס. זה מראה משהו על יחסו של האיש לישראל - להבדיל מיחסו לנתניהו.