"השמאלן-בוגד" הגדול מכולם

יריב לוין היה פוסל את מנהיג הימין מנחם בגין מלהיות שופט עליון?

יריב לוין / צילום: גיא יחיאלי
יריב לוין / צילום: גיא יחיאלי

שר התיירות יריב לוין אמר אתמול (א') כי "רוב שופטי העליון מצביעים שמאל". האם הוא יודע את זה? לא, ודאי שלא. הוא אומר שאם היו מניחים קלפי בעליון... וכו'. "אם"?! לא בטוח. ועל סמך ה"אם" קובע לוין את דעותיו על הנשיאה מרים נאור ועל השופטים בכלל. הוא גם יודע בוודאי ש"זה לא דמוקרטי".

אלה דיבורים קלסיים של דמגוגים-מסיתים ולא משנה מאיזה מחנה. לומר דברים - גם מופרכים וגם לא מאומתים, כאילו היו עובדות. דונלד טראמפ, המודל של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוכיח מומחיות גדולה בתחום זה, ופוליטיקאים אחרים רואים כי טוב ומאמצים את השיטה.

איפה נמצאת ציפי לבני

אבל לוין, אדם לא טיפש, הבין בעצמו שיש בעיה. אז הוא אמר כך: "מה שקובע זה לא העובדה שמרים נאור אולי מגיעה מבית ששורשיו בתנועת חירות, כי מבית כזה הגיעה גם ציפי לבני - ואנחנו יודעים איפה היא נמצאת".

זה כבר שכלול השיטה של טראמפ - אם לבני החרותניקית הפכה לשמאלנית, אז ברור שגם נאור הולכת באותה הדרך. הרי אפשר היה גם לומר שזה משום שמדובר בשתי נשים אינטליגנטיות שמסוגלות לחשוב מחוץ לקופסה. כמו לוין עצמו, בעצם, שאביו הפרופסור אריה לוין היה איש מפא"י מובהק, ו"אנחנו יודעים איפה הבן שלו נמצא היום".

ואיפה נמצא יריב לוין

לוין כנראה כבר שכח שאחד המעשים השמאלניים ביותר שנעשו במדינה, אם לא השמאלני שבהם, בוצע על-ידי מנהיג הימין הנערץ מנחם בגין, בהיותו ראש הממשלה. אנחנו יודעים היום לא רק איפה ציפי נמצאת, אלא גם איפה אנחנו נמצאים - בגבולות ללא מדבר סיני. מי שעשה כזה ויתור, מי שהרס יישובים יהודים! - האם יש "שמאלן-בוגד" גדול ממנו? המסקנה המתחייבת מדברי לוין שהוא היה פוסל את מנהיג הימין בגין מלהיות שופט עליון.

האם דיל טראמפ כולל הגבלת כהונה?

שראש הממשלה יהיה כמו טראמפ? רעיון מעניין, ביבי. אני מקדיש לזה מחשבה עמוקה, אבל לפני שאני יכול להתחיל אפילו לקבוע עמדה, יש שני דברים שאני צריך לדעת. הראשון: האם זה כולל הגבלת כהונת ל-8 שנים, כמו לטראמפ? האם זה הדיל? או האם אתה רוצה להיות כמו טראמפ - אבל לתקופה בלתי מוגבלת?! כי אם כן, אז זה כבר לא "כמו טראמפ". בעיה. אתה מוכן בבקשה לפתור לנו אותה, ביבי?

כולל גם מלניה?

הדבר השני שחשוב לי לדעת לפני שאני קובע את עמדתי: האם זה כולל גם מלניה או לפחות איוונקה, או מישהי כמותן, במקום מי שיש לנו היום?