אקוניס: תקציב התאגיד יותר גדול מתקציב משרד המדע

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל בוועידת ישראל לעסקים: "נספק רשת ביטחון לתעשיית החלל הישראלית" ■ "רה"מ נתניהו מאוד מתעניין בנושאי חלל, חדשנות והשקעות"

"נספק רשת ביטחון לתעשיית החלל הישראלית". כך אמר היום (ב') שר המדע, הטכנולוגיה והחלל אופיר אקוניס במושב "מנהיגות וחדשנות בעולם משתנה" בוועידת ישראל לעסקים 2016. 

"הטרגדיה של התפוצצות עמוס 6 התרחשה בפגרת הכנסת, כינסתי מיד ועדה שתגיש מסקנות. נכון, בדיון שהתנהל אחרי הטרגדיה היו רק שני חברי כנסת, אבל אני מציע לבחון את מעשיי בהמשך".

- תקציב התרבות כפול מתקציב משרד המדע. האם התרבות יותר חשובה? 

"תקציב התאגיד יותר גדול מתקציב משרד המדע, זה לא ייאמן, לי אין 700 מיליון שקל. אנחנו בעיצומם של צעדים שמנגישים את המדע והטכנולוגיה לאזרחי ישראל, יש הרבה מאוד פעילויות. האם התקציב מספיק? חד-משמעית, לא". 

- חזרת מביקור בהודו?

"כן. מדינת ישראל היא מעצמת ידע, בכל העולם רוצים לשתף איתנו פעולה. יש רצון ענק בהודו להשקיע בתעשיית ההיי-טק הישראלית. נבצע שני שיגורים מהודו, מתעשיית החלל ההודית, שמתגאה ב-100% הצלחה. תל-אביב מלאה באנשים שבאים להשקיע כאן, שמחפשים את המוחות הישראלים". 

- ראש הממשלה מתעניין בנושאים שבתחומך? 

"הוא מאוד מתעניין בנושאי חלל, חדשנות והשקעות. הוא אמור לבוא להודו, בהזמנת נשיא הודו. אגב, אני מנצל את ההזדמנות, אגב לומר, שהמיצג שהוצג היום בבצלאל (בו הוצג נתניהו כשחבל על צווארו) הוא חסר טעם, זו לא הדרך להביע ביקורת".