נעילה חיובית בת"א; מניית אל על זינקה ב-4.1%

פתיחה חיובית בבורסות וול סטריט ■ עליות קלות באסיה ובאירופה ■ סיכויים גבוהים מאוד להעלאת ריבית בארה"ב מחר

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') בעליות שערים בהובלת מניות הפארמה, זאת על רקע המגמה החיובית במסחר באסיה ובאירופה וכן במסחר בוול סטריט.

בשווקים ממתינים לישיבת הפדרל ריזרב שמתחילה היום ותסתיים מחר, שבסופה לפי רוב ההערכות הבנק המרכזי צפוי להעלות את הריבית בארה"ב. מחזור המסחר בבורסה מסתכם ב-535 מיליון שקל.

 

ועדת השוק הפתוח של הפד מתכנסת היום לישיבה בת היומיים שבסיומה ההודעה על המדיניות המוניטרית. בשוק מתמחרים סיכויים גבוהים מאוד להעלאת ריבית מחרתיים לראשונה מאז דצמבר אשתקד. המשקיעים ימתינו גם לתחזיות של הבנק המרכזי על רקע עליית טראמפ לנשיאות.

מחירי הנפט זינקו אמש ב-3% לרמות שיא של כמעט שנה, לאחר שסעודיה ויצואניות נפט אחרות שאינן חברות בקרטל אופ"ק אותתו כי הן מוכנות לקיצוץ נוסף בתפוקה בהיקף של כ-600 אלף חביות ביום. זאת בנוסף להסכם עליו חתמו יצואניות הנפט בשלהי נובמבר, במסגרתו יפחיתו את מכסות הנפט ב-1.2 מיליון חביות ביום.

אתמול נחשף בגלובס כי רשות ניירות ערך גנזה תלונה על חשש לשימוש במידע פנים בעסקת מיזוג כיל -פוטאש שכשלה, כ-3 שנים לאחר שהוגשה.

אי.די.בי פתוח צפויה להודיע בימים הקרובים על החלטתה לממש את החזקתה בכתבי אופציה מסדרה 4 של דיסקונט השקעות , ולהזרים לחברה הבת סכום של כ-92 מיליון שקל. 

כמו אתמול, גם היום אל-על  ריכזה עניין על רקע העליות במחירי הנפט.

מניות שותפויות לוויתן אבנר  ודלק קידוחים  הוסיפו להגיב לאישור השלב הראשון בפיתוח המאגר שאושר בדירקטוריון.