פיטנגו גייסה 175 מיליון דולר לקרן השביעית שלה

הקרן החדשה תשקיע בחברות סטארט-אפ בתחומי מדעי החיים ו-IT ■ לאחר השלמת הגיוס מנהלת פיטנגו סכום כולל של 2 מיליארד דולר

קרן פיטנגו / צילום: יורם רשף
קרן פיטנגו / צילום: יורם רשף

קרן פיטנגו, קרן ההון סיכון הגדולה בישראל, השיקה את הקרן השביעית שלה, פיטנגו ונצ'ר קפיטל 7 בהיקף של 175 מיליון דולר. קרן זו משקיעה בחברות צעירות בשלבים מוקדמים ביותר כולל סיד, ופועלת לצד קרן הצמיחה הראשונה של פיטנגו המשקיעה בחברות בשלבים מתקדמים.

במהלך זה פיטנגו משלימה גיוס בהיקף של 400 מיליון דולר עבור שתי הקרנות. עם השלמת הגיוס, סך ההון המנוהל על-ידי פיטנגו יעמוד על 2 מיליארד דולר.

הקרן החדשה תתמקד בהשקעה בתחומי ה-IT (טכנולוגיות מידע) ומדעי החיים, בדגש עלIoT Enterprise Infrastructure Artificial Intelligence ("אינטרנט של הדברים" עבור תשתיות ארגוניות ואינטיליגנציה מלאכותית) ו-Digital Health (שירותי בריאות דיגיטליים).

רמי ברכה, שותף-מנהל בפיטנגו, ציין בהודעת החברה כי "ההשקה של פיטנגו ונצ'ר קפיטל 7 מהווה צעד נוסף במימוש אסטרטגיית ההשקעה החדשה שפיטנגו מובילה - עבודה בצוותי השקעה קטנים וממוקדים המשקיעים משתי קרנות מקבילות, קרן ונצ'ר וקרן צמיחה. פעילותן אחת לצד השנייה מאפשרת לנו את הגמישות הנחוצה להשקעות ראשוניות בשלבים מוקדמים ולהובלת סיבובי גיוס גדולים בחברות בשלבים מתקדמים".

ההשקעה הראשונה של פיטנגו ונצ'ר קפיטל 7 היא ב-Graphcore הבריטית, חברה המפתחת ומייצרת יחידת עיבוד חכמה לתחום של למידת מכונה, וזאת במסגרת סבב גיוס של 32 מליון דולר ביחד עם קרנות הון סיכון נוספות.

אייל ניב, שותף-מנהל בפיטנגו, ציין כי "אני מאמין שאנחנו בפתחו של עידן חדש שבו תחומי ה-Deep Learning ו-Artificial Intelligence יתפסו תאוצה וישפיעו על כל תחומי החיים. רפואה חכמה מותאמת אישית, תחבורה אוטונומית ורובוטיקה, תשתיות חכמות ותחזיות עסקיות מדויקות הם רק חלק מהתחומים שישתנו וישופרו ללא הכר. אני מאמין בכל לבי כי הטכנולוגיה של אינטיליגנציה מלאכותית תחולל את השינוי הגדול ביותר, גדול מהשינוי שחוללו האינטרנט, הטלפונים הסלולריים והמדיה החברתית".

איתי הראל, שותף-מנהל בפיטנגו, שמוביל את תחום מדעי החיים ציין כי "חברות חדשניות בתחומי הרפואה ומדעי החיים, עם דגש על מכשור רפואי ורפואה דיגיטלית תהיינה במוקד ההשקעות החדשות של הקרן. תעשיית הבריאות העולמית עוברת שינויים תפיסתיים מסיביים ואנחנו רואים פוטנציאל רב בתזמון הנוכחי במיזוג היכולות הטכנולוגיות המובילות בישראל עם היכולות הקליניות והרפואיות, להתפתחות דור חדש של חברות מבטיחות ביותר".

כחלק מהאסטרטגיה של פיטנגו, הקימה הקרן שתי פלטפורמות להשקעות סיד בתחומי ה-IoT והרפואה הדיגיטלית: MindUp, חממה בתמיכת המדען הראשי הפועלת בחיפה ומתמקדת בתחומי הביג דאטה וה-Predictive Analytics, טלרפואה, מחשוב ענן, חיישני ניטור לבישים ומושתלים, דיאגנוסטיקה מתקדמת, רפואה מותאמת אישית, מערכות IT לבתי חולים ואפליקציות וטכנולוגיות לשיפור וייעול תהליכים רפואיים. בנוסף הקימה הקרן פלטפורמת השקעות שנקראת Equity Partners i3 שתתמקד בתחומי ה-IoT ותציע ליזמים צעירים הנמצאים בשלבי פיתוח ראשונים השקעה בהיקף של כמיליון דולר, תמיכה והכוונה מקצועית וגישה ישירה למחקרים וניתוחים שנעשו מעולם היזמות והטכנולוגיות וליווי המוצר עד החדרתו לשוק הבינלאומי.