ירידות בסיום המסחר בת"א; מניות הבנקים ירדו בכ-1%

נעילה חיובית אתמול בוול סטריט - הדאו קרוב ל-20 אלף נקודות ■ הפד צפוי להעלות היום את הריביות ■ ירידות בפתיחת המסחר בוול סטריט

בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר
בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר

הבורסה בת"א סגרה היום (ד') במגמה שלילית, למרות המגמה החיובית אמש בוול סטריט ומגמה שלילית בבורסות אירופה. האירוע המרכזי היום: החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית של הפד. 

 

 

המדדים המובילים בבורסות ארה"ב המשיכו אתמול ב"ראלי טראמפ", כאשר מדד הדאו ג'ונס העפיל לשיא נוסף ונמצא מרחק נגיעה מרמה של 20 אלף נקודות. האם המדדים ימשיכו לדהור עד תום השנה? חלק מהאנליסטים בשוק אופטימיים ומעריכים שהראלי יימשך לפחות עד תום השנה, בעוד אחרים מעריכים כי השווקים הגיבו ל"אפקט טראמפ" בצורה אגרסיבית מדי.

האירוע המרכזי היום בשווקים הוא כאמור החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית של הפד. בשוק מתמחרים סיכוי של מעל ל-95% לכך שהפד יעלה את הריביות היום ונראה כי הוא יצליח להפתיע את השווקים רק אם ידחה את המהלך. בכל מקרה, יהיה מעניין לשים לב בהודעת הריבית לאן מועדות פניו של הבנק המרכזי האמריקאי בעתיק הקרוב. האם בכוונתו להמשיך בריסון המוניטארי בקצב המתוכנן או אולי דווקא להאיץ את קצב העלאות הריבית לאור הצפי לעלייה בלחצים האינפלציונים?

בזירה המקומית אושר היום בכנסת חוק ועדת שטרום להגברת התחרות במערכת הבנקאית. הסעיף המרכזי בחוק הינו הפרדת כרטיסי האשראי מהבנקים הגדולים תוך 3 שנים, מתוך הערכה שאלו יוכלו להוות בסיס ליצירת תחרות בשוק הבנקאות למשקי הבית. מניות הבנקים מגיבות בירידות, בהובלת הבינלאומי  ומזרחי טפחות 

תחזית ורודה ל-2017 בבורסה בת"א: תשואה של 5%-10%

אנליסט פארמה: "צופה תיקון ב-2017, בייחוד בענף הגנרי"

דסק"ש   ריכזה עניין לאחר שהחליטה לרכוש עוד 4% ממניות שופרסל מאנשי העסקים מתיו ברונפמן ושולם פישר.

כלל ביטוח  בלטה היום לאחר שאתמול ההסתדרות הודיעה על סכסוך עבודה בחברה, לאור טענות על שינויים מבניים וארגוניים, הסתרת מידע ופגיעה בוועד.