תחזית ורודה ל-2017 בבורסה בת"א: תשואה של 5%-10%

האנליסטים של לאומי שוקי הון צופים: תשואה גבוהה להשקעה בבורסה בת"א ב-2017 ■ תחזית קודרת לשופרסל: "תמחור שאינו אטרקטיבי" 

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

לאומי שוקי הון פרסם היום את תחזיותיו לשנת 2017, בהן הוא העריך כי התשואה שתניב השקעה בבורסה בתל אביב בשנה הקרובה, תוכל לעמוד על שיעור חד-ספרתי גבוה, בטווח של 5%-10%. זאת תוך שהוא מציין כי "שוק המניות המקומי ממשיך להיות במחירים נוחים להשקעה, בוודאי לא יקר", ולגבי מדד ת"א 100, מוסיף כי "הוא נסחר ברמה שאינה יקרה, בוודאי על רקע הריבית הנמוכה".

הסקטורים המומלצים על-ידי לאומי שוקי הון, הם הפיננסים, הצריכה הפרטית (קמעונות) והאנרגיה, ובין המניות המומלצות שהוא מציין נמנות מנורה-מבטחים , רמי לוי , ויקטורי , פוקס , דלק קבוצה , סלקום , כיל  ו-טאואר .

לגבי מניות הבנקים, בלאומי שוקי הון מזהים פוטנציאל בהשקעה בהן מכמה סיבות, בהן תימחור שמרני, עליית ההסתברות לעליית ריבית שתסייע בשיפור הרווחיות, ירידה מהחשש מרגולציה, וכן מוסיפים כי "הסקפטיות לגבי יכולת ההתייעלות של הבנקים הוסרה, כאשר ההשפעה הפיננסית הפכה למוחשית וברורה".

מניות הביטוח - פוטנציאל להשבחה

בעניין מניות הביטוח, בלאומי שוקי הון כותבים כי "מבחינת השקעה, מדובר בסקטור עם פוטנציאל גבוה ביותר להשבחה" וכי "מחירי המניות הנוכחיים הם בבחינת הגזמה", וזאת למרות שבעתיד הקרוב "סימני השאלה יימשכו והאתגרים לא ייעלמו".

בעניין רשתות המזון, בלאומי שוקי הון מעריכים כי ב-2017 "תימשך מגמת הרגיעה בעוצמת התחרות", ואת ההזדמנויות העיקריות הם מזהים ברמי לוי ובוויקטורי "עקב גידול במכירות, שיפור ברווחיות, ותמחור הוגן". לגבי השחקנית המובילה בענף, שופרסל , הם מעריכים כי "היא תתקשה להציג שיפור ברווחים - נוכח העלייה בשכר המינימום" ובעניין מנייתה סבורים כי "התמחור אינו אטרקטיבי לטעמנו".

בלאומי שוקי הון התייחסו גם לענף התקשורת המקומי, והעריכו כי "הרווחים של חברות הסלולר לא צפויים להשתפר". בעניין אסטרטגיית השקעה בענף, מציינים כי בבזק מהלך מימוש של כ-20% בשוויה מרמת השיא שלה בחודש מארס "מיצה את עצמו, אך הסנטימנט תלוי במידה רבה בסביבה רגולטורית בלתי צפויה בשל השפעות שיקולים פוליטיים". לגבי סלקום ו-פרטנר , מעריכים בלאומי שוקי הון כי "התוצאות ימשיכו להיות חלשות, אך שיפור בסביבה התחרותית, צפוי להוביל לשיפור בסנטימנט".

בין מניות האנרגיה בלאומי שוקי הון "מאמינים כי רציו יהש  מהווה את ההזדמנות המעניינת בסקטור לטווח הרחוק, אבל חשופה לסיכון גבוה כל עוד 'לווייתן' לא יהפוך למאגר מפיק". לעומתה, לגבי שותפויות אבנר יהש , דלק קידוחים יהש  ובעלת השליטה קבוצת דלק, סבורים שם כי "מחירי השוק של השותפויות מקבוצת דלק מאזנים נכונה בין הסיכונים להזדמנויות בטווח הקצר, ומקפלים בתוכם אפסייד מתון יחסית".

"בנק ישראל ימתין בהעלאת הריבית"

תחזיות לאומי שוקי הון התייחסו גם לשוקי חו"ל, ולפיהן "תמחור מדד S&P 500 משקף צפי לעליות - אבל מתונות", ובסך הכל צופים שם תשואה אפסית באפיק המנייתי. בלאומי שוקי הון מציינים בעניין תמחור חברות המדד כי "מכפיל הרווח הנקי נע סביב רמה של 20, הרמה הגבוהה ב-12 השנים האחרונות", וכי "השפעת עליית התשואות ככל שתתייצב/תימשך, תפעיל לחץ על המכפיל". עוד מוסיפים בעניין חברות המדד כי תחזית הקונצנזוס לצמיחת הכנסותיהן בשנה הבאה עומד על 6% וכי "שולי הרווח צפויים לעלות מרמה של 10.2% ל-10.8% בהשפעת סקטור האנרגיה".

לגבי שוק החוב הממשלתי, לאומי שוקי הון מציג גישה זהירה ומעריך כי "תנאי הרקע לקראת 2017 נראים פחות טוב, בעיקר לאחר בחירתו של טראמפ לבית הלבן והחשש מהמשך עליית התשואות בארץ ובעולם". עוד מעריכים שם כי "פער התשואות השלילי בין אג"ח ממשלת ישראל לאג"ח ממשלת ארה"ב בטווח הקצר-בינוני, צפוי להישמר על רקע העלאות הריבית הצפויות בארה"ב והיציבות הצפויה בארץ".

המלצת לאומי שוקי הון היא על "מח"מ החזקה קצר יחסית של כ-4 שנים" ועל "מתן עדיפות קלה להשקעה בצמודי המדד".

בזירת המאקרו המקומית, לפי תחזיות לאומי שוקי הון צמיחת המשק בישראל בשנה הבאה "צפויה להמשיך ולהיות דומה לקצב של השנים האחרונות", ולעמוד על כ-3%. עוד בזירת המאקרו המקומית, בלאומי שוקי הון צופים סביבת אינפלציה מתונה, שתנוע בטווח של 0.5%-1%, סביבת ריבית נמוכה והמשך חוזקת השקל בתמיכת הגורמים שתמכו בחוזקתו עד כה.

לגבי הריבית, לפי לאומי שוקי הון, זו תישאר נמוכה לאורך כל השנה בהתאם להערכה כי "בנק ישראל ימתין תקופה לאחר העלאות ריבית נוספות בארה"ב, לפני שיחליט על העלאת ריבית בארץ מרמת השפל (0.1%) בה נמצאת הריבית כיום".

עיקרי תחזיות וניתוחי לאומי שוקי הון לקראת 2017
 עיקרי תחזיות וניתוחי לאומי שוקי הון לקראת 2017