לאומי: מחירי הדיור ימשיכו לעלות; להגדיל ההיצע במרכז

בלאומי מסבירים כי למרות ההתמתנות בביקושים לדירות, היקף המכירות של דירות חדשות נותר גבוה מהממוצע ארוך הטווח ומשקף עדיין רמה גבוהה של ביקושים 

יריד הדירות / צילום: קרייג אריאב
יריד הדירות / צילום: קרייג אריאב

"הביקושים לדירות צפויים להישאר גבוהים יחסית גם בחודשים הקרובים ולהוסיף לחצים להמשך עליות מחירים", כך מעריכים היום (ד') כלכלני בנק לאומי בסקירת המאקרו השבועית.

בלאומי מציינים כי מתחילת השנה עלה היצע הדירות, תוך צמצום מסוים בביקושים. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מתחילת השנה חלה ירידה של כ-3,000 דירות בכמות המבוקשת של דירות חדשות, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מנגד, מלאי הדירות החדשות שנותרו למכירה בסוף אוקטובר עלה בכ-5,100 דירות לעומת אוקטובר 2015, כך שמתחילת השנה היצע הדירות עלה יותר מהביקוש. עם זאת בלאומי מציינים כי למרות ההתמתנות, היקף המכירות של דירות חדשות נותר גבוה מהממוצע ארוך הטווח ומשקף עדיין רמה גבוהה של ביקושים לדירות.

כלכלני הבנק מעריכים כאמור הביקושים לדירות צפויים להישאר גבוהים יחסית גם בחודשים הקרובים ויוסיפו ללחוץ להמשך עליות מחירים. "בין היתר, בכדי להוביל לשינוי מגמה במחירי הדיור בטווח הארוך יותר, נדרשת הגדלה של היצע הדירות גם באזורי הביקוש המובילים (תל אביב והמרכז), ובמקביל יש לפעול לחיזוק האטרקטיביות של אזורי הארץ למעט תל אביב והמרכז במטרה להביא להסטה של ביקושים מאזורי הביקוש המובילים ליתר האזורים", נכתב בסקירה.