אברכים נזקקים יקבלו קיצבה נוספת של 1,000 שקל

החוק קובע מי זכאי לקבל את הקצבה המיוחדת: אברך שבחזקתו 3 ילדים ויותר, אין ברשותו או ברשות בת זוגו רכב העולה בשוויו על 25 אלף שקל

ועדת הכספים אישרה (ד') לקריאה שנייה ושלישית, הצעת חוק לסיוע כלכלי לאברכים ולסטודנטים נזקקים. מדובר בחוק שהוא מיזוג של הצעת חוק ממשלתית והצעת חוק פרטית שיזמו מספר חברי כנסת ואשר נועדה לקבוע כי הסיוע יינתן הן ללומדי תורה, אברכים, והן לסטודנטים. סכום הסיוע החודשי יעמוד על כאלף שקל. הצעת החוק המאוחדת משווה בין התנאים לקבלת הקצבה לשם הבטחת הכנסה בין אברכים ללומדים לימודים על-תיכוניים. 

החוק קובע מי זכאי לקבל את הקצבה המיוחדת: אברך שבחזקתו 3 ילדים ויותר, אין ברשותו או ברשות בת זוגו רכב העולה בשוויו על 25 אלף שקל, מקבל הקצבה או בת זוגו, אינם בעלים של קרקע שערכה עולה על 36 אלף והם אינם מקבלים קצבה כלשהי מהמדינה או מביטוח לאומי מעבר ל- 1,200 שקל וסך ההכנסה שלו ושל אשתו אינה עולה על 1,200 שקל בחודש, או 14,400 שקל בשנתיים (אך בחישוב ההכנסה לא תובא בחשבון קצבת ילדים), האברך לומד בכולל יום שלם ולא פחות מ- 45 שעות שבועיות. את הצעת החוק הפרטית המשווה בין לומדי תורה לסטודנטית בהיבט של הזכות לקצבה יזמו חברי הכנסת: משה גפני (יהדות התורה), אורי מקלב (יהדות התורה), יואב בן צור (ש"ס), יצחק וקנין (ש"ס), מיקי זוהר (הליכוד).