צפו: התוכנית החדשה שהפכה בין לילה ללהיט שובר שיאים

תוכנית The Grand Tour, שנחשבת לתוכנית הגדולה והמושקעת ביותר בתולדות אמזון פריים וידאו, בה הושקעו כ-160 מיליון ליש"ט, שוברת שיאים בהורדות פירטיות ■ כל הפרטים בוידאו

אמזון פריים, הורדות פירטיות באינטרנט, רכב, ג'רמי קלרקסון  The Garnd Tour/צילום: וידאו
אמזון פריים, הורדות פירטיות באינטרנט, רכב, ג'רמי קלרקסון The Garnd Tour/צילום: וידאו

 

9.7 מיליון - זה מספר ההורדות הבלתי חוקיות המשוער של הפרק הראשון בתוכנית The Grand Tour, בכיכובם של מגישי "טופ גיר" לשעבר, כשלושה וחצי שבועות לאחר שידורו. כך חשפה השבוע חברת ניתוח ההורדות הפיראטיות מיוזו בעיתון הבריטי דיילי מייל.

החברה, שמנטרת כניסות והורדות של תכנים באתרי הורדה, צפייה ישירה וקישורים להורדות טורנטים, הוסיפה שהפרק השני של התוכנית צבר עד כה 6.4 מיליון הורדות פיראטיות, והפרק השלישי 4.6 מיליון הורדות. ההפרשים כמובן לא מציינים ירידת רייטינג, אלא נובעים מכך שההורדות מצטברות עם הזמן.

לשם השוואה, ב-2012 זכה פרק ממוצע של "משחקי הכס" ל-4.3 מיליון הורדות, וב-2013 ל-5.9 מיליון הורדות, מהן מחצית בשבוע הראשון לאחר השידור.

למי שלא מכיר, The Grand Tour היא תוכנית מקורית של אמזון, שנועדה למשוך קהל לשירות הטלוויזיה האינטרנטי שלה. אמזון ניצלה את פיטוריו של ג'רמי קלארקסון, מגיש "טופ גיר", מה-BBC לאחר שהיכה מפיק, ו"חטפה" אותו להפיק תוכנית במתכונת דומה, העוסקת ברכב ובנסיעות, יחד עם שותפיו ג'יימס מיי וריצ'ארד האמונד.

לפי דיווחים, אמזון השקיעה ב-3 העונות של התוכנית, שהוזמנו מראש, 160 מיליון ליש"ט, כדי לשכנע קהל בריטי בעיקר להצטרף לשירות אמזון פריים וידאו, המוצע כחלק מהחברות במועדון הלקוחות שלה שעלותו 100 דולר בשנה. התכנית אמנם מושכת את הקהל הבריטי, אך בעיקר בצפייה בלתי חוקית: לפי מיוזו, כ-17.3% מההורדות והצפיות הפיראטיות בגראנד טור היו בבריטניה, בעוד רק 2 מיליון מ-63 מיליון המנויים באמזון פריים וידאו - מעט יותר מ-3% - נמצאים בבריטניה. הנתונים האלו גרמו להערכה לפיה אמזון הפסידה על הפרק הראשון בלבד 3.2 מיליון ליש"ט בגלל צפיות בלתי חוקיות.

אמזון, מצידה, הגיבה לדברים בצורה מעט מוזרה ומסרה כי "The Grand Tour הפכה לתוכנית הבכורה הגדולה בתולדות אמזון פריים וידאו, ושברה שיאים מסביב לעולם".

*** באדיבות יאיר מור, Nexter, אתר מאקו