"עלות שכר מנכ"ל של 3.8 מיליון שקל לשנה היא סבירה"

בדוניץ מגיבים להתנגדות לשכר שהשמיע מחזיק מניות לקראת האסיפה ביום רביעי: "בביצועי החברה יש הצדקה מלאה לתשלומים ליו"ר ולמנכ"ל"

ניסים אחיעזרא / צילום: איל יצהר
ניסים אחיעזרא / צילום: איל יצהר

"חבילת התגמולים שהחברה מבקשת לאשר ליו"ר ולמנכ"ל שלה סבירה בהחלט". כך אומרים בדירקטוריון חברת הבנייה האחים דוניץ בתגובה להודעת העמדה של אחד מבעלי המניות שלה, יורם קוסובר, המתנגד לחבילת השכר שהחברה מעוניינת לשלם לבכיריה.

ביום רביעי הקרוב (ה-21 בדצמבר) צפויה להתכנס אסיפת בעלי המניות של דוניץ כדי להחליט בנוגע לתשלומים לשניים ב-3 השנים הקרובות. לטענת קוסובר (שאף הגיש תביעה נגזרת נגד החברה בנוגע למדיניות התגמול שלה), מבקשת דוניץ לאשר את תנאי העסקתם של יו"ר החברה, יעקב (יקי) דוניץ; והמנכ"ל שלה, נסים אחיעזרא, למרות שהם "חורגים מכל סטנדרט סביר".

בדירקטוריון דוניץ מגיבים לקוסובר ואומרים כי "הנתונים שקוסובר פרסם, נוגעים לכל החברות שאינן במדד ת"א 100, קטנות וגדולות ומכל התחומים, ואילו החברות שיש להתייחס אליהן לצורך ההשוואה, הינן חברות מתחום פעילות דומה לזה של דוניץ - נדל"ן למגורים".

החברה מבקשת לאשר ליו"ר עבור 50% משרה שכר בהיקף של כ-1.9 מיליון שקל לשנה ל-3 השנים הקרובות, למרות שלטענת קוסובר השכר הממוצע של יו"ר חברה שאינה נמנית על החברות הנסחרות במדד ת"א 100, עמד על 900 אלף שקל בשנה עבור 100% משרה בשנים 2011-2014. קוסובר מבסס את טענותיו על מסמך שפרסמה רשות ני"ע בנובמבר 2015, בנוגע לתנאי השכר הממוצעים באותן שלוש שנים.

למנכ"ל אחיעזרא מבקשת דוניץ לאשר חבילת תגמול בעלות כוללת של כ-11.3 מיליון שקל ל-3 שנים (3.8 מיליון שקל לשנה), בדומה לשכרו בשלוש השנים הקודמות. זאת לעומת שכר שנתי ממוצע בעלות של 1.6 מיליון שקל בחברה בורסאית, שאינה נכללת במדד ת"א 100 לפי אותו מחקר של הרשות.

כלומר, טוען קוסובר, מדובר בחריגה כוללת של כ-9.5 מיליון שקל מהממוצע המקובל בשוק (לכל התקופה) ולכן הוא קורא לבעלי המניות ולהצביע נגד ההצעה.

"תפוחים ישנים, תפוזים חדשים"

בדירקטוריון דוניץ דוחים כאמור את טענותיו של קוסובר ומוסיפים כי "ההשוואה שמר קוסובר מציע, הינה בין תפוחים ישנים משנים קודמות לתפוזים חדשים, שחלקם טרם הבשילו וטרם נקטפו... הדירקטוריון סבור כי מבנה התגמול המוצע הינו סביר ואינו חורג מסדרי הגודל בחברות מקבילות לחברה".

עוד מציינים בדוניץ כי "בביצועי החברה יש הצדקה מלאה לתשלומים ליו"ר ולמנכ"ל. ב-2015 למשל היה הרווח הנקי של החברה מעל 48 מיליון שקל, עם תשואה להון של 41.9%".

זינוק במניה והמלצת קנייה

במקביל לתגובה של החברה לטענות קוסובר, דיווחה דוניץ כי נחתם הסכם מול בנק לליווי פרויקט בגני תקווה, בהיקף של כ-185 מיליון שקל, כשמתוך סכום זה תינתן לחברה מסגרת אשראי בהיקף של 25 מיליון שקל.

האחים דוניץ פעילה בייזום נדל"ן למגורים בישראל. החברה נהנתה בשנים האחרונות מהגאות המתמשכת בענף ומהזינוק במחירי הקרקעות והדירות ומניית החברה זינקה ב-160% בשנה האחרונה ושוויה הגיע ל-340 מיליון שקל.

למרות הזינוק במניה, זכתה החברה בתחילת החודש להמלצת "קנייה" במחיר יעד של 93 שקל למניה (גבוה ב-40% ממחירה בבורסה) של האנליסט שי ליפמן מחברת ווליו בייס.

ליפמן מציין כי עד שנת 2018 צפויה דוניץ להשלים ולהכיר בהכנסות של מעל ל-800 מיליון שקל מהפרויקטים שבביצוע (40% מתוכם כבר מכורים), מה שצפוי להניב לה רווח גולמי שטרם הוכר בהיקף של כ-168 מיליון שקל. הפרויקטים בתכנון, שיסתיימו בין השנים 2018 ל-2022, צפויים להניב הכנסה של כ-1.5 מיליארד שקל, ורווח גולמי של כ-360 מיליון שקל.