בנק הפועלים הגיש בקשה לכינוס נכסים לחברת קריגר יסודות

הבקשה מתמקדת בפרויקט ספציפי של החברה, פרויקט תמ"א 38 ברחוב ענתות מספר 35 בת"א ■ עפ"י הבקשה, חובות החברה לבנק בגין פרויקט זה עומדים על כ-8.5 מיליון שקל

בנק הפועלים הגיש בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב למנות כונס נכסים זמני לחברת קריגר יסודות. הבקשה, שהוגשה היום (ב') לבית המשפט, מתמקדת בפרויקט ספציפי של החברה, פרויקט תמ"א 38 ברחוב ענתות מספר 35 בתל-אביב.

על-פי הבקשה שהוגשה, חובות החברה לבנק עומדים על כ-8.5 מיליון שקל בכל הנוגע לפרויקט הרחוב ענתות, שהוא כאמור פרויקט תמ"א 38 שנמצא בהליכי בנייה מתקדמים, ועוד חוב של כ-1.5 מיליון שקל של חברת קריגר טי.אל.וי.

בנק הפועלים מבקש מבית המשפט למנות את עו"ד מור נרדיה ממשרד לוי טילר ושות' ככונס נכסים זמני לחברה.

נציין כי קריגר יסודות היא חברה הנמצאת בבעלותם של אורן פילטר וגל הרשקוביץ ועוסקת בפרויקטים של תמ"א 38, בעיקר בעיר תל-אביב.

"הבקשה דנא מוגשת על רקע הליכים משפטיים ועיקולים בסכומי עתק שהוטלו על נכסי החברה וזכויותיה בפרויקט, חריגות בתקציב הפרויקט, שיתוק כללי אשר אחז בחברה והפסקת העבודות בפרויקט, באופן אשר כבר הביא לחילוט ערבות ביצוע שהעמיד הבנק לטובת בעלי הזכויות בבניין מושא הסכם התמ"א, בסך של כ-2 מיליון שקל", כך בבקשה שהוגשה לבית המשפט.

"דחיפותה הרבה של בקשה זו נובעת מכך שהתנהלות החברה הובילה לכך שבימים אלה גבר החשש לחילוט ערבויות נוספות לפי חוק המכר שהוציא הבנק לטובת רוכשי דירות בפרויקט - ערבויות בסך ניכר ביותר של למעלה מ-3.5 מיליון שקל - אשר נראה כי הדרך היחידה למניעת חילוטן ומניעת ביטול עסקאות המכר הינו מינוי מיידי של בעל תפקיד את ייטול את המושכות בפרויקט.

"בנוסף, לבנק אף חשש ממשי, לאור הקיפאון אליו נקלעה החברה, כי נושים של החברה יפעלו בכוח הזרוע ליטול ציוד וחומרים מן הפרויקט ו/או ליטול אביזרים ומתקנים שכבר הותקנו בו, באופן העלול לגרום נזק לפרויקט ונזק כספי לבנק הנושה המובטח ולרוכשי הדירות.

"בנסיבות אלה קם צורך דחוף במינוי כונס נכסים זמני אשר יתפוס את הנכסים המשועבדים ויסלול את הדרך להשלמת העבודות בפרויקט, למכירת הדירות שנותר למכור ולהשבת ערבויות בנקאיות ולפירעון יתרות החובה המובטחות בשיעבודים".