מחיר למשתכן באופקים: 395 אלף שקל לדירת 92 מ"ר

הצלחה חלקית למכרזי מחיר למשתכן באופקים ומצפה רמון: באופקים הוגשו הצעות לשני מגרשים מתוך שלושה, בהם ניתן לבנות 93 יח"ד מוזלות ■ במצפה רמון נרכש מגרש אחד בלבד מתוך שישה שהוצעו - 86 יח"ד נותרו על המדף

כנס קבלנים למחיר למשתכן / צילום: דוברות עיריית קרית מוצקין
כנס קבלנים למחיר למשתכן / צילום: דוברות עיריית קרית מוצקין

שני מכרזים של תוכנית מחיר למשתכן נסגרו להגשת הצעות אתמול (ב'), והיום פרסם משרד האוצר את התוצאות. מדובר במכרז אחד בעיר אופקיםבו הוצעו שלושה מגרשים עליהם ניתן לבנות 150 יחידות דיור סך הכל, ומכרז במצפה רמון, בו הוצעו שישה מגרשים, בהם ניתן לבנות 98 יחידות דיור סך הכל. באופקים הוכרזו זוכים בשני מגרשים מתוך שלוש ובמצפה רמון, הוכרז זוכה במגרש אחד בלבד. 

המכרז הראשון נסגר כאמור בעיר אופקים. במכרז זה, בשכונת הפארק שבעיר, הוגשו הצעות רק לשני מגרשים בהם יוכלו הזוכים לבנות 93 יחידות דיור מוזלות סך הכל מתוך היצע של 150 יחידות דיור. במגרש הראשון זכתה חברת חן חיים שתוכל לבנות 54 יחידות דיור, ובמגרש השני זכתה חברת אופק שלי בניה ופיתוח שתוכל לבנות 39 יחידות דיור. נציין כי על פי חוברת המכרז, הזוכים יוכלו גם למכור דירות בשוק החופשי, וזאת, באם יקבלו אישור להגדלת מספר הדירות מכח "הקלת שבס". במסמכי המכרז לא נקבע מה יהיה מספר הדירות הנוספות. 

על פי ממוצע ההצעות הזוכות, דירת 92 מ"ר תוכל להימכר לזכאים במחיר של החל מכ-395 אלף שקל, דירת 107 מ"ר בהחל מכ-469.5 אלף שקל ודירת 127 מ"ר בהחל מכ-568.5 אלף שקל. מחירים אלו כוללים את מרכיב המע"מ, שטחי חניה מחסן ומרפסת וגם את המענק לרוכשים בגובה 60 אלף שקל. על פי נתוני משרד האוצר, מדובר במחירים הנמוכים ממחיר השוק של דירות דומות בכ-30%. 

כאמור, במכרז השני שנסגר במצפה רמון, רק מגרש אחד נרכש בפועל על ידי קבלנים, מגרש עליו ניתן לבנות 12 יחידות דיור מוזלות בלבד. על פי תנאי המכרז, הזוכה יוכל למכור 4 דירות נוספות במגרש זה בשוק החופשי, באם תאושר לו "הקלת שבס". מכיוון שהמכרז כלל שישה מגרשים סך הכל עם היצע של 98 יחידות דיור, מדובר 86 יחידות דיור שנותרו על המדף ויצאו ככל הנראה לשיווק חוזר. על פי נתוני הזכייה במכרז, 12 הדירות המוזלות במצפה רמון, בשכונת רמות ספיר, ישווקו לזכאים במחירים של החל מכ-545 אלף שקל לדירת 96 מ"ר, החל מכ-639.7 אלף שקל לדירת 111 מ"ר והחל מכ-702.7 אלף שקל לדירת 121 מ"ר. מחיר זה כולל את מרכיב המע"מ, שטחי החניה, המרפסת והמחסן, כמו גם מענק בגובה 60 אלף שקל לזכאים.

על פי מעקב "גלובס" אחר מכרזי מחיר למשתכן ומספר יחידות הדיור המוזלות ששווקו בהצלחה לקבלנים ויזמים, מכרזים אלו מעלים את המספר כעת ל-20,113 יחידות דיור מוזלות שעתידות להיבנות במסגרת מחיר למשתכן בלבד, ו-21,762 יחידות דיור מוזלות בתוספת מכרזי מחיר מטרה שנסגרו בהצלחה. נציין כי מספר זה אינו כולל את תוספות "הקלת השבס" ביישובים השונים, שלא תמיד מתקבלות וגם לעיתים כוללות דירות למכירה בשוק החופשי, אלא רק את מספר יחידות הדיור שנמכרו ליזמים וקבלנים על פי נתוני המכרזים בפועל.