גרסת הבטא: שינוי כתובת המגורים - הדרך המקוונת

בשורה: מהיום יוכלו אזרחי המדינה לשנות את מען המגורים מבלי להגיע ללשכות רשות ההגירה והאוכלוסין ■ שינוי המען יתעדכן עם סיום הבקשה המקוונת ובתוך שני ימי עבודה יישלח ספח חדש 

תורים במשרד הפנים בתל אביב / צילום: דרור פויר
תורים במשרד הפנים בתל אביב / צילום: דרור פויר

במסגרת ההתייעלות המחויבת לשירותי משרדי הממשלה עבור הציבור, היום מתבשרים אזרחי המדינה על צעד נחמד ויעיל שיאפשר לשנות את מען המגורים מבלי להגיע ללשכות רשות ההגירה והאוכלוסין.

שינוי מען הוא אחד מהשירותים המבוקשים בקרב הציבור, ולפי הבטחת רשות התקשוב הממשלתי, האפשרות לבצע את השירות בצורה אינטרנטית היא סנונית ראשונה לשירותים שיוענקו בצורה מקוונת, ואשר יקלו על הבירוקרטיה בקבלת שירותים מהממשלה.

השירות החדש שהושק היום (ד') יאפשר כאמור את שינוי הכתובת (מען), באמצעות מערכת ההזדהות הממשלתית, כלומר באופן מקוון באתר gov.il, ללא צורך לגשת ללשכת השירות של רשות האוכלוסין.
שינוי המען יתעדכן עם סיום הבקשה המקוונת, כשאין צורך לשלוח את הספח הישן של תעודת הזהות בדואר. בתוך שני ימי עבודה, יישלח לפונה ספח חדש עם הכתובת המעודכנת.

על מנת לבצע את השירות, כמו גם פעולות אחרות שכבר מוגשות באופן מקוון, יש להירשם למערכת. בסיום ההרשמה יקבל הגולש סיסמה אחת, באמצעותה יוכל לקבל את כל שירותי הממשלה הזמינים במערכת.