ביבי ההומלס ומצביעי הליכוד

אני רוצה להאמין, וגם מאמין, שיש חברי ליכוד שאינם אוטמים את מוחותיהם לאמת

בנימין ושרה נתניהו / צילום: אבי אוחיון - לע``מ
בנימין ושרה נתניהו / צילום: אבי אוחיון - לע``מ

אני מאוד מקווה שנשיא ארה"ב, ברק אובמה, שמע את ההשתפכות הנוגעת ללב של בנימין נתניהו על סיום כהונתו כראש הממשלה בעבר (1999), כי גם הוא עומד בקרוב "להיזרק מביתו". ולו אין את מלון פלאזה ללכת אליו. המופע הזה של ביבי בהחלט נותן תוקף לקביעתו של אהוד ברק היום (ד') כי "האיש איבד את זה", כלומר את שיקול דעתו.

אני מבין שכוונתו של ביבי הייתה להמחיש למתנחלים שהוא מבין היטב מה הם מרגישים, מכיוון שהוא היה במצבם, וכך גם אמר. ואפשר להסכים עם ציפי לבני, כי יש צדק בדבריו של ביבי, שכן גם הוא, כמו המתנחלים, מתגורר בבית שהוא אינו ראוי לגור בו.

נזרק מהבית

ביבי, כמובן, נאלץ לעזוב את מעון ראש הממשלה (ב-1999) לאחר שהפסיד בבחירות לברק. לקח לו כמה שבועות לארוז והוא דחה את זה כל פעם מחדש, אולי גם בהשראת גברת הבית שלא מיהרה, עד שנוצר האילוץ לזרז את יציאתו. וזאת, כדי לאפשר את כניסתו של ראש הממשלה החדש. כן, בהחלט, זהו ממש מצבם של המתנחלים, ממש כמו ביבי.

אני מרגיש שזה קצת פתטי לעסוק ברצינות באמירה זו, שהיא כל כך מופרכת, כל כך דמגוגית, כל כך שקרית, כל כך מתאימה למי שהפסיק מזמן להבדיל בין מציאות ודמיון. לכן, השאלה העניינית היא אחרת: האם מצביעי הליכוד שומעים את הקולות?

אם לשפוט לפי תגובתו הבוקר של ראש מועצת בית אריה, אבי נעים, אז לדעתו זה הכול "רכילות זולה" והוצאת דברים מהקשרם. כלומר, הדיווח הוא נכון, אבל מכיוון שזה ביבי, אז הוא לא נכון! נעים הזה הוא איש הליכוד, כמובן, והוא נזעק להגן על ביבי כי ככה זה עובד אצל חלק גדול ממצביעי הליכוד - תמיד מגוננים עליו, כמעט לא חשוב מה הוא ובני ביתו עושים.

"האם כך זה עובד אצל כל מצביעי הליכוד?" - זו השאלה הרלבנטית. אבי נעים הוא פונקציונר, וטבעם של רבים מאלה הוא שההתרפסות היא חלק מחייהם ואופיים. אבל מה עם האחרים, אלה שאינם פונקציונרים? זה נכון שפוגשים רבים מהם בכל מיני התכנסויות ועצרות עם או מפלגה, והם מתנהגים כמו ראש מועצת בית אריה.

אבל אסור להתייאש. אני רוצה להאמין - וגם מאמין - שיש לא מעט חברי ליכוד שאינם אוטמים את מוחותיהם מלשמוע ולראות את האמת. יכול להיות שזה קשה להם, אבל לא כולם מופעלים על ידי סיסמאות ושנאות. לאלה אנחנו, אני, כותבים ומדברים.