מבחן הבטיחות: המכוניות שהוכתרו כבטוחות ביותר

טויוטה פריוס זכתה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ■ יונדאי איוניק היא המוצלחת מבין המשפחתיות הקטנות ■ פולקסווגן טיגואן הוא רכב השטח הקטן הבטוח ביותר

חדשות הרכב, פריוס 2017 חדשה/ צילום: נט קאר שואו
חדשות הרכב, פריוס 2017 חדשה/ צילום: נט קאר שואו

ארגון הבטיחות יורו אנ קאפ, פרסם בשבוע האחרון את תוצאות מבחני הריסוק האחרונים שערך. מתוכן, זכו שלוש מכוניות בתואר הטובות ביותר בקטגוריה שלהם. טויוטה פריוס זכתה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות, יונדאי איוניק היא המוצלחת מבין המשפחתיות הקטנות, ופולקסווגן טיגואן הוא רכב השטח הקטן הבטוח ביותר.
צריך לשים לב כי מכוניות זוכות לציון משוקלל של תוצאות מבחני הריסוק, לצד מערכות הבטיחות האלקטרוניות, עמן הן משווקות באירופה. וכאן טמון הקאץ' הישראלי, פשוט משום שלא תמיד היבואנים מביאים ארצה את המכוניות באותה רמת אבזור בטיחותי, כפי שהן נבחנו באירופה.

לדוגמא, יבואנית טויוטה בישראל לא ייבאה עד כה את פריוס עם מערכת סייפטי סנס, שכוללת בלימה אוטונומית ויודעת לזהות גם הולכי רגל. כעת מודיעה היבואנית כי מתחילת השנה הקרובה היא תשווק את פריוס עם מערכת הסייפטי סנס. לעת עתה לא ברור האם מחיר המכונית עתיד להשתנות בעקבות השדרוג.
מכונית נוספת שזכתה לשבח במבחני היורו אנ-קאפ, היא יונדאי איוניק שמשווקת בישראל עם אותן מערכות בטיחותיות עמן היא נבחנה, מערכת בלימה אוטונומית ובקרת סטייה מנתיב.
החל משנה זו החלו ביורו אנ-קאפ לתת שני ציונים למכונית אחת, במקרה והיא משווקת עם מערכות בטיחותיות שונות. כך שעבודת התאמת הציון למכונית אותה אנו מעוניינים לבדוק, הופכת מסובכת מעט יותר.