הותמ"ל אישרה: 8,500 יח"ד באשקלון ועוד 730 יח"ד במזרעה

מדובר בשתי תכניות מגורים באשקלון הכוללות תמהיל בינוי מגוון אשר כולל בנייה בגובה של 7-14 קומות ■ במזרעה מדגישים כי תמהיל הדירות מתחשב באופי האוכלוסייה המקומית 

סיני 3, אשקלון / צילום: תמר מצפי
סיני 3, אשקלון / צילום: תמר מצפי

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) שבמינהל התכנון, בראשות סגן הממונה על התקציבים באוצר, ערן ניצן, החליטה היום (ד') להפקיד תכניות הכוללות תוספת של כ-8,500 יח"ד באשקלון וכ-730 יח"ד במזרעה.

בותמ"ל הדגישו את חשיבות הקידמה של תכניות דיור משמעותיות בעיר אשקלון, וציינו את החשיבות הרבה שמשרד האוצר רואה בקידום פתרונות הדיור ביישובי המגזר הערבי הן בקרקעות פרטיות והן בקרקעות מדינה.

התכנית שהופקדה בחלק הצפוני של אשקלון, ממוקמת בסמיכות לקו הרכבת ממזרח והיא כוללת תוספת של 4,600 יחידות דיור. התכנית כוללת גם מבני ציבור בהיקף של כ-124,000 מ"ר לתעסוקה, כ-100,000 מ"ר לתעשייה, שטחי מסחר ושטחים ציבוריים פתוחים.

בנוסף, התכנית מסדירה מסילה ותחנת רכבת עתידית לצפון העיר, ומציעה הרחבה של מתקן טיהור השפכים של העיר אשקלון, ובכך מסדירה את פתרונות התשתית והמענה לתחבורה ציבורית הנדרשים לתכנית ולעיר.

תכנית נוספת שהופקדה בצפון-מזרח אשקלון, כוללת תוספת של 3,800 יחידות דיור במגוון סוגי מגורים, חלקם עם חזיתות מסחריות, כ-32,500 מ"ר שטחי תעסוקה, שטחים ציבוריים פתוחים, כיכר עירונית ומבני ציבור הנותנים מענה לתושבי השכונה החדשה.

מדובר בשתי תכניות מגורים הכוללות תמהיל בינוי מגוון אשר כולל בנייה בגובה של 7-14 קומות, שילוב תחבורה ציבורית בדרכים הראשיות, עירוב שימושים, ויצירת חזיתות מסחריות בלב השכונות. תכניות אלה מצטרפות ליתר התכניות אשר קודמו בותמ"ל במסגרת הסכם הגג באשקלון, המוסיפות יחד כ- 25,000 יח"ד לעיר. התכניות קודמו והוגשו על ידי רשות מקרקעי ישראל, בתיאום עם עיריית אשקלון ותוכננו באמצעות אדריכל אלי ארמון.

עוד אישרה הותמ"ל תכנית מגורים במזרעה, כפר ערבי הסמוך לנהריה, ובה 728 יח"ד בתמהיל מגוון. התכנית נותנת מענה לצרכי דיור בקרקעות מדינה ותמהיל הדירות מתחשב באופי האוכלוסייה המקומית. לצד שטחי המגורים, התכנית כוללת גם את הסדרתו של נחל "בית העמק" והפיכתו לפארק וטיילת, וכן תוספת של כ-3,500 מ"ר שטחי מסחר, שטחים ציבוריים ושטחי ספורט הנותנים מענה לכלל היישוב. התכנית הוכנה ביוזמת משרד השיכון, ע"י אדריכל אלישע מור ובשיתוף המועצה המקומית מזרעה.