ביקושים של 3.3 מיליארד שקל בהנפקת אבנר ודלק קידוחים

הנפקת שותפויות הגז הגדולות זכתה לביקושים גבוהים של המוסדיים ■ השותפויות פנו לחברות הדירוג בבקשה לאשר הגדלת ההנפקה לכ-2 מיליארד שקל ■ מחר אמורה להתקיים הצבעה על אישור המיזוג בין השותפויות

ביקושים גבוהים נרשמו הערב (ד') בהנפקת שותפויות הגז אבנר יהש  ודלק קידוחים יהש . "לגלובס" נודע כי השותפויות פנו לחברות הדירוג במטרה לאשרר דירוג לצורך הגדלת היקפי הגיוס. השותפויות מעוניינות להגדיל את הגיוס לכ-2 מיליארד שקל. בשל הביקושים הגבוהים החליטו שותפויות הגז לגייס רק בסדרה הדולרית בריבית של 4.5% ומבלי לפתוח את הסדרות השקליות. השיקול המרכזי להחלטה נבע מכך שההכנסות של השותפויות נקובות בדולרים ולכן וכדי למנוע עלויות לצמצום חשיפה לשערי מטבעות, העדיפו שהחוב יהיה נקוב, אף הוא בדולרים.

כאמור, הסדרה שהונפקה הייתה סדרה א' לאג"ח שיפרע בתשלום אחד בדצמבר 2021, כלומר מח"מ של 3.1. הריבית שנקבע היא ריבית דולרית של 4.5% שמשקפת תשואה של 4.7%. ריבית המקסימום במכרז עמדה על 5.9% כך שהביקושים הגבוהים לחצו את הריבית מטה.

יש לציין מספר דברים הנוגעים בגיוס האג"ח: מחר אמורה להתקיים ההצבעה למיזוג אבנר ודלק קידוחים לחברה אחת כך שסדרות האג"ח שגוייסו היום יאוחדו לסדרה אחת. הדבר השני הוא העובדה כי השותפויות אמורות עד לשנת 2021 לצמצם את החזקותיהם בקידוח תמר ולכן שטר הנאמנות קובע מדרגים שונים לפירעון מוקדם של האג"ח ככל שהשותפות הממוזגת תתקדם במכירת החזקותיה במאגר. כך למשל: אם תרד השותפות הממוזגת בהחזקות בתמר מתחת ל-32% בשרשור מלא או אם יחול קיטון מתחת ל-39.7% במאגר לוויתן יתבצע פירעון כפוי של חלק מהסדרה שהונפקה הערב.

את ההנפקה הובילו: לידר חיתום ודיסקונט חיתום. מהצד המשפטי ליוו את ההנפקה עורכי הדין אורי רוזנברג, רן שלום ויערה בן הרוש ממשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות'.