מעל 32 מיליון אירו: שטראוס רוכשת מפעל קפה בגרמניה

החברה מייצרת קפה נמס מיובש בהקפאה במפעל בגרמניה שבבעלותה, בעיקר לחברות הבת של שטראוס קפה ברוסיה ובמדינות חבר העמים ■ בנוסף לתשלום הרכישה,  תוותר שטראוס על יתרת הלוואה בסך של 17.9 מיליון אירו

קבוצת שטראוס הודיעה הבוקר (ה') על מימוש האופציה שהייתה לה ברכישת חברת Norddeutsche Kaffeewerke GmbH. החברה מייצרת קפה נמס מיובש בהקפאה במפעל בגרמניה שבבעלותה, בעיקר לחברות הבת של שטראוס קפה ברוסיה ובמדינות חבר העמים.

בהתאם להסכם החכירה עם הבעלים של החברה הנ"ל, מחיר מימוש האופציה הינו תשלום של 32.1 מיליון אירו, וכמו כן ויתור על יתרת הלוואה בסך של 17.9 מיליון אירו. בשטראוס קפה מעריכים כח לא תידרש השקעה נוספת במפעל בתקופה הקרובה, והעסקה תמומן מההון של שטראוס קפה.

תומר הרפז, מנכ"ל שטראוס קפה, מסר עם פרסום ההודעה כי "הרכישה שאנו מבצעים מהווה שלב נוסף במימוש האסטרטגיה של שטראוס קפה להביא לצרכנים בכל העולם את מוצרי הקפה המתקדמים ביותר בעולם.

"המפעל שאנו רוכשים הינו ההיי-טק של עולם הקפה, ומכיל את טכנולוגיות ה-MACRO GRINDING המתקדמות והמתוחכמות להכנת קפה נמס לגווניו וצורותיו. באחרונה התקינה שטראוס במפעל מערכת מהמתקדמות בעולם, שמאפשרת ייצור קפה נמס סופר פרימיום בתוספת אספרסו. זה מכניס את שטראוס לחבורה מצומצמת ואקסלוסיבית של חברות שבבעלותם מפעלים כאלה."

בשנת 2012 שטראוס קפה השלימה הסכם עם החברה ליד המבורג שבגרמניה, לשם יצור קפה נמס מיובש בהקפאה ע"י טכנולוגים ועובדי ייצור של שטראוס קפה, והשקיעה הון רב. לאור הרכישה, המפעל יהיה שייך במלואו לשטראוס קפה.

שטראוס קפה הינה חברת קפה גלובלית עם מכירות שנתיות של למעלה ממיליארד דולר. החברה השקיעה במותגי קפה מקומיים המחזיקים בעמדות הובלה בשווקים שונים, ובהם ברזיל, פולין, רומניה, סרביה רוסיה, אוקראינה וישראל.

לחברה 14 אתרי ייצור ברחבי העולם, והיא מעסיקה כ-7500 עובדים. בשנת 2015 עמד מחזור המכירות של החברה על 3.4 מיליארד שקל, ובתשעת החודשים הראשונים של שנת 2016 עמד מחזור המכירות של החברה על כ-2.6 מיליארד שקל.