יצוגית נגד המועצה להסדרת ההימורים בספורט בסך 9.5 מ' ש'

המועצה להסדר ההימורים בספורט לא פרסמה שניתן להשתתף בהימורי הווינר בעלות מינימלית של 3 שקלים ■ מהתנהלות המועצה עולה הטעיה, רשלנות, הפרת דיני חוזים, עשיית עושר ולא במשפט ועוד

גביע ווינר - למצולמים אין קשר לכתבה / צילום: עודד קרני
גביע ווינר - למצולמים אין קשר לכתבה / צילום: עודד קרני

אושרה בקשה להכרה בתביעה כייצוגית נגד המועצה להסדר ההימורים בספורט. הבקשה נוגעת לארבעה מהימורי ה"ווינר" של המועצה, ובמרכזה טענה לאי פרסום מחירי ההשתתפות בהימורים השונים. הבקשה אומדת את הנזק שנגרם לחברי הקבוצה בהיקף של 9.5 מיליון שקל.

ברקע הדברים מצויים משחקי ווינר בגרסאות השונות. בכולם, על המשתתף לנחש נכונה תוצאות של משחקי כדורגל על פי רשימה מסוימת, ובטורים המייצגים את תוצאות המשחק - מחירו של כל טור עומד על 3 שקלים כשעלות ההשתתפות היא נגזרת של מספר הטורים שמילא המשתתף - כשאפשר לערוך הימור רב טורי, מה שכנראה רבים מהמשתתפים עושים - כאשר המחיר של המשחק יהיה בהתאם (בתחשיב של חזקות וכפל - מה שמקפיץ את מחיר ההשתתפות שיכול אף להגיע ל-1,000 שקל ויותר, כך לפי תחשיב שמוצג באישור).

הטענה היא שהמועצה להסדר ההימורים בספורט לא מפרסמת, או למעשה לא פרסמה, את מחירי התמהילים השונים של ההימורים, וכי על אף שניתן להשתתף בהימורי הווינר בעלות מינימלית של 3 שקלים - המועצה לא הביאה מידע זה לידיעת הציבור בחלק מהימורי הווינר. נטען כי מהתנהלות המועצה עולה הטעיה, רשלנות, הפרת דיני חוזים, עשיית עושר ולא במשפט ועוד.

טענה אחרת שגם השופטת יעל וילנר התייחסה אליה באישור הבקשה, היא כי המועצה אף שינתה את דרכה בעקבות הגשת הבקשה ולפיכך "תיקון הפרסומים מהווה הודאת בעל הדין בדבר הפרת החוקית על ידה ובנחיצותו של פרסום המחירון".

להגנתה, טענה המועצה כי הלקוחות מודעים למחירו של טור בודד המופיע גם בקבלה, ובאתר האינטרנט שלה עוד נטען כי מרבית הלקוחות הם לקוחות חוזרים ומכאן מניחה המועצה שהם מודעים למחיר. חברי הקבוצה מוגדרים כמי שרכשו בשבע השנים האחרונות טפסי הגרלה לאחד מהימורי ווינר.