לא יקר וקרוב להכל: מלון חדש בישראל במיקום לא שגרתי

במבנה שהוסב מבניין משרדים למלון ובלב ליבו של אחד המקומות היפים והמיוחדים בארץ: הצצה למלון בוטיק חדש בישראל שמציע חופשה קצת אחרת וגם לא יקרה במיוחד

כבר לפני למעלה משנה וחצי הכריזו משרד התיירות ועיריית חיפה על פרוייקט שיקום בהיקף של כ- 25 מיליון שקל בעיר התחתית בחיפה. כחלק מהפרוייקט אמור היה להפוך רחוב יפו לציר תיירותי שוקק חיים עם בתי מסחר, מסעדות, מרכזי תרבות בילוי ופנאי. אנחנו ביקרנו במלון גולדן קראון חיפה החדש שממוקם ברחוב יפו, מטרים ספורים משדרות בן גוריון עליהן מתפרשת כידוע המושבה הגרמנית, שהוקמה באמצע המאה התשע עשרה וגם היא מתאפיינת בפרויקטים נקודתיים של שחזור ושימור. בואו נראה כיצד והאם אכן השתנתה העיר התחתית ומה מציע לנו המלון החדש.

מלון גולדן קראון חיפה החדש שוכן במבנה שהוסב מבניין משרדים למלון בעלות של כ-23 מליון שקל ומיועד בעיקר לזוגות ואנשי עסקים המחפשים מלון קטן, אינטימי ולא יקר שקרוב לכל דבר. אם זאת תחבורה ציבורית ואם אלו מוקדי בילוי ותרבות, אותם ניתן למצוא בשפע באזור.

המלון אשר ממוקם בעיר התחתית בסמוך למושבה הגרמנית עצמו מעוצב בסגנון הייטקי-מודרני ומציע 90 חדרים, חדר כושר צנוע וגם טרקלין עסקים מרשים מאוד הכולל בין היתר בר, חדר ישיבות ואולם כנסים. הכניסה לטרקלין היא ייעודית לאנשי עסקים שמגיעים באמצעות חברות עסקיות שמבצעות את ההזמנות אל מול המלון .

מצדו האחד של המלון ניתן ליהנות מנוף לנמל חיפה ומצדו השני הגנים הבהאים. מסעדת המלון מציעה נכון להיום ארוחת בוקר בלבד שמוגשת בסגנון ישראלי- ים תיכוני. ארוחה עשירה וטעימה. מדובר במלון ה-3 ברשת והוא מתווסף לשני המלונות הנצרתיים - golden crown נצרת ו golden crown old city.

עיריית חיפה יצאה לפני כשנה בפרסום נרחב לגבי שיקום העיר התחתית, בדגש על רחוב יפו בו ממוקם המלון והפיכתו לציר תיירותי שוקק, אולם כאן חייבים לומר יש עוד הרבה מאוד עבודה לעשות. עבור התייר שיעשה את הדרך מבית המלון בכוון הים צפוייה דרך אפורה מאוד, הכוללת בעיקר בתי עסק תעשייתיים, מוסכים ומזללות לא מהודרות בלשון המעטה. קשה היה להבחין בעבודות השיקום של העיר התחתית, שאכן מציעה שפע של מוקדי בילוי אבל בעטיפה לא מרשימה.

שדרות בן גוריון המפורסמות אשר פרושות למרגלות הגנים הבהאים, אליהן יצא התייר לארוחת הערב ולטיול רגלי הפכו, או שתמיד היו כאלו, לממוסחרות מאוד וחסרות השראה. עם זאת עדיין ניתן למצוא בהן את אותם מבנים טמפלרים שעברו שימור והפכו לבתי עסק, גלידריות, בתי קפה ומסעדות, כמה מהן ממש מצוינות. המלצה קטנה שלנו - נסו לאתר באחת הגלידריות גלידה בטעם כנפה. הברקה מקורית וטעימה ביותר.

מלון גולדן קראון חיפה לדברי מיקי שוורץ מנכ"ל הרשת מייצג את המגמה של הרשת באיתור מלונות עירוניים בסדרי גודל של עד 100 חדרים, הממוקמים במרכזי הערים תוך דגש על הימצאות המלון בקרבת מרכזי הבילוי, תרבות ופנאי שיש לעיר להציע. בשורה התחתונה ניתן לומר שהמלון אכן מתאים מאוד ובנוי למעשה עבור אנשי עסקים המחפשים חוויה אורבנית מענגת אבל פחות מתאים לזוגות שמחפשים סוף שבוע רומנטי.