אלקטרה צריכה במו"מ למכירת אלקטרה בר לרונן אלעד

דיווחה כי חתמה על מזכר הבנות למכירת פעילות ברי המים תמורת כ-10 מיליון שקל ■ אלעד: "אנחנו בבדיקות ראשוניות"

מכדורגל לברי מים: איש העסקים רונן אלעד יחד עם שותפים נוספים הם העומדים מאחורי המשא-ומתן לרכישת פעילות ברי המים "אלקטרה בר" של חברת אלקטרה מוצרי צריכה  (אמ"צ) - כך נודע ל"גלובס".

היום (א') דיווחה אלקטרה מוצרי צריכה כי חתמה על מזכר הבנות למכירת פעילות ברי המים תמורת כ-10 מיליון שקל, אך לא חשפה את הצד הרוכש.

רונן אלעד אמר היום ל"גלובס": "אנחנו בשלב של בדיקות ראשוניות ומקדמיות".

עסקה זו מגיעה חודשים ספורים אחרי שהממונה על ההגבלים העסקיים סיכל עסקה קודמת למכירת הפעילות לחברת מי עדן, שטענה לפגיעה בתחרות בשוק. בהקשר זה אומר היום מקור בחברה ל"גלובס" כי החלטת הממונה דאז "לא השיגה שום דבר לטובת הצרכן, וגרמה רק נזק כספי לאלקטרה צריכה. החברה הצהירה כי בדרך זו או אחרת היא תצא מפעילות ברי המים, והמותג אלקטרה בר לא יהיה פעיל. זה אכן מה שקורה כעת בפועל.

"האבסורד הוא שהשוק בכל מקרה, גם בעסקה הנוכחית, יישאר עם שני מותגים: מי עדן ותמי 4. הבעיה היחידה היא שמי עדן מוחלש מאו, ושוקל לצאת מהפעילות של מים מטוהרים, ולהישאר רק במים מינרליים. לו היה מאושר המיזוג, מי עדן הייתה הופכת למתחרה יותר משמעותית לתמי 4, והצרכן היה נהנה מכך".

ההחלטה למכור את אלקטרה בר היא חלק מאסטרטגיה שמוביל מנכ"ל אמ"צ, זאב קלימי, לצאת מפעילות שאינה בליבת החברה ולאתר מנועי צמיחה חדשים. פעילות אלקטרה בר גררה את אמ"צ, טרם תקופתו של קלימי, להשקעות ולהפסדים שהגיעו לכ-60 מיליון שקל. קלימי החליט למכור את הפעילות, למרות שבתקופתו היא הגיעה לאיזון.

קשרים עסקיים עם מאיר שמיר

רונן אלעד החזיק במהלך העשור הקודם, למשך כמה שנים, במועדון הכדורגל הפועל פתח-תקווה, אותו קיבל "בירושה" מאיש העסקים מאיר שמיר. הקשרים בין אלעד ושמיר לא הסתכמו בעולם הכדורגל, וב-2005 סיכם אלעד על רכישת החזקות (כ-15%) מבטח שמיר, שבשליטת מאיר שמיר, וחברת ליפמן, ביצרנית העט המתרגם וויזקום (Wizcom), לאחר שעברה תהליך ארוך של הבראה שכלל פיטורים, מיקוד עסקי וסגירת פעילויות.

אלעד מכר את החזקותיו בוויזקום בשנת 2010, ושנתיים לאחר מכן, בשנת 2012, החברה שנסחרה בבורסת פרנקפורט בגרמניה הגישה בקשה לבית המשפט להכריז עליה כפושטת-רגל.

פעילות נוספת של אלעד בשוק ההון המקומי הייתה רכישת השליטה בחברת י.א.ד אלקטרוניקה, שעסקה ביבוא מחשבים, שביצע יחד עם אחיו ערן ב-2006. השניים מכרו את החברה שנה לאחר מכן.