הנדלר תוקפת: משרד האוצר רוצה להחליש את בזק

הנדלר מציגה את עמדתה בנוגע להפרדה המבנית ("כלי רגולטורי ארכאי") ומלינה על הטיפול בנושא: "כמה עוד אפשר לדון?"

מנכ"לית בזק , סטלה הנדלר, פרסמה היום (ב') פוסט בחשבון הפייסבוק שלה, בהמשך לסערה הציבורית שעוררה החלטת משרד התקשורת לאפשר לבזק את ביטול ההפרדה המבנית בבזק, והתנגדות משרד האוצר להחלטה זו: "היום ראינו מתקפה חסרת תקדים על בזק, כאשר במרכזה מכתב שהוציא משרד האוצר למשרד התקשורת. משרד האוצר מתנגד להחלטת משרד התקשורת לאפשר לבזק לקזז את ההפסדים שצברה yes. באוצר טוענים כי 'טרם בשלו התנאים להסיר את הפרדה מבנית'.

"למעשה האוצר יודע שמדובר בכלי רגולטורי ארכאי שאף רגולטור לא משתמש בו בעולם, ומכיר בכך שצריך לשנות את זה. הממונה על התקציבים במשרד האוצר אומר בעצמו שראוי לבטל את ההפרדה המבנית, אבל הביטול צריך להיעשות בהדרגתיות כדי לאפשר לתנאים להבשיל. אך מתי בדיוק יבשילו התנאים?"

הנדלר הלינה בפוסט על עלויות ההפרדה המבנית: "כיום, בזק היא חברת התקשורת היחידה בעולם, כן הדינוזאור היחיד שמוכר שירותי תקשורת קוויים בנפרד משירותים אחרים כמו טלוויזיה ואינטרנט. אין לכך כל הגיון והראשון שמשלם על כך מחיר זה הצרכן. הרי יש להפרדה הזאת עלויות, ומי משלם על כך? הצרכן. שלא לדבר על כך שהוא היה יכול לקבל שירות הרבה יותר נוח והייתה נוצרת תחרות לטריפל של הוט".

עוד עמדה המנכ"לית על הסחבת שמגלה המדינה, לשיטתה, בטיפול בנושא: "כל המסקנות של הועדות הגיעו לאותה מסקנה. כמה עוד אפשר לדון? סיפור ההפרדה המבנית שנמשך כבר מעל עשור אך במקום לאפשר לבזק להתייעל, להוריד עלויות וכך להוזיל מחירים ולתת לצרכנים חבילות טריפל זולות, ממשיכה המדינה בגישה כי עדיף להחליש את בזק מאשר לחזק את התחרות".

במענה לחששות האוצר, הבהירה הנדלר: "ההפרדה המבנית הרי לא מתבטלת. בזק עדיין מחויבת להפריד בין הפעילויות שלה, כך שהיא אינה יכולה לשווק חבילות טריפל כמו המתחרים שלה או לשתף מידע שיווקי בין זרועותיה השונות. השינוי שמוביל משרד התקשורת יאפשר לבזק להכיר בהפסדי עבר שלה - זה הכל (...) החל מהקמת yes בשנת 1999 ובמשך 5 שנים, בזק השקיעה סכומי עתק ב-yes על מנת להתחרות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית. למרות ש-yes רשמה הפסדים עצומים, בזק המשיכה להשקיע בה כסף שהרוויחה בתחום המסורתי שלה".

"עכשיו, 16 שנה אחרי ש-yes עלתה לאוויר, בזק מבקשת להחזיר לעצמה חלק מאותם הפסדים ולקזז אותם מול הרווח של הפעילויות האחרות שלה. מהלך עסקי טרוויאלי, שמגיע לכל חברה שהשקיעה בעבר. זו לא 'מתנה' כפי שהגדירו את זה בתקשורת. אפילו רשות המסים, שנמצאת תחת סמכותו של משרד האוצר, הכירה בזכות זו".