שר התחבורה הניח אבן פינה לתחנת הרכבת במזכרת בתיה

התחנה החדשה, שעתידה להיפתח באמצע 2018, ממוקמת על המסילה בין באר שבע ללוד, עשרה ק"מ דרומית לרמלה, וצפויה להקל על תושבי האזור להיכנס לגוש דן ללא מכוניות פרטיות

שר התחבורה ישראל כץ הניח הבוקר (ג') אבן פינה לתחנת הרכבת במזכרת בתיה, שצפויה להיפתח באמצע 2018. המכרז להקמת התחנה פורסם בחודש מארס השנה, ובתחילת יולי הוכרז כי החברה הזוכה היא אברהם יצחק בע"מ, בסכום של 48.7 מיליון שקל.

התחנה החדשה ממוקמת על המסילה בין באר שבע ללוד, עשרה ק"מ דרומית לרמלה, וצפויה להקל על תושבי האזור להיכנס לגוש דן ללא מכוניות פרטיות. התחנה תיתן מענה לתוכניות הפיתוח של מזכרת בתיה, הכוללות הקמת אזור תעסוקה, וצפויה לתת מענה גם לתושבים מגדרה, מזכרת בתיה, מזרח רחובות והיישובים הכפריים באזור.

הפרויקט כולל את מבנה התחנה, בגודל 550 מ"ר, רציפי נוסעים בשטח של 1,500 מ"ר ובאורך 300 מטר, מעבר תת-קרקעי לרציפים, שתי מעליות, טרמינל לאוטובוסים, 320 מקומות חניה ושמונה מפרצים להורדת נוסעים.

רפורמת הרב-קו מתרחבת

אתמול הודיע משרד התחבורה, כי השר כץ אישר את החלת רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית גם לבעלי אשרת שהייה זמנית של לפחות שנה בישראל. על פי ההסדר, שייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2017, תושבי חוץ בעלי מעמד זמני, הממתינים לקבלת תושבות קבע וכן סטודנטים זרים, יהיו זכאים ליהנות מכל ההנחות הקיימות בתחבורה הציבורית באמצעות מנוי רב קו.

שתי החלטות נוספות של משרד התחבורה שייכנסו לתוקף בתחילת ינואר 2017, הן צירוף הכרמלית בחיפה והרכבת הקלה בירושלים למערך הרב קו. לדברי מנכ"ל סיטיפס, ירון רביד, "הסדר הערך הצבור נכנס לתוקפו ברכבת הקלה בירושלים במסגרת התאמה שביצענו יחד עם משרד התחבורה במכונות הכרטוס ברכבת הקלה".

איתי חיים, מנכ"ל ארגון "תחבורה בדרך שלנו", שפעל לקדם את שילוב הרב-קו בכרמלית, מסר כי "צעד זה יקצר את זמני ההגעה מהעיר למרכז הכרמל, יפחית את העומס באוטובוסים בשעות השיא ויאפשר שילוביות מתבקשת, המשפרת את חווית הנסיעה של הנוסעים בתחבורה הציבורית במטרופולין חיפה".

חיים הוסיף כי ארגונו מצפה להרחבת רפורמת התעריפים החלה היום רק בארבעה המטרופולינים הגדולים גם לקווים הבינעירוניים.