מניות קב' אלוביץ' הובילו את הבורסה לעליות בסיום המסחר

יציבות בבורסות אירופה; פתיחה חיובית בוול סטריט ■ 2016 לקראת סיום, ומדד המעו"ף הניב עד כה למשקיעים תשואה שלילית ■ תכנית התייעלות במזרחי טפחות

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסת תל-אביב הסתיים היום (ד') בעליות שערים, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ופתיחה חיובית במדדי וול סטריט. 

 

הפעילים בתל-אביב, כעמיתיהם בעולם, מתכוננים לקראת סיכום שנת 2016 מחר, שנה מפתיעה במיוחד עם בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב והברקזיט בבריטניה. עדיין, המדדים המובילים בוול סטריט עתידים לסכם שנה חיובית, בעוד מדד המעו"ף בתל-אביב הניב, עד כה, תשואה שלילית למשקיעים, בעיקר בשל הקריסה במניות הפארמה, ובראשן טבע.

שלשום הודיע בנק ישראל כי הוא מותיר את הריבית ללא שינוי בשיעור של 0.1%, ובאקסלנס מעריכים כי "בבנק ישראל יאפשרו לפער הריביות בין ישראל לארה"ב להיפתח כמה שיותר, במטרה להביא להיחלשות משמעותית יותר בשערו של השקל. כל עוד אין סיכוני אינפלציה וציפיות האינפלציה נמוכות משמעותית בנק ישראל לא יעלה את הריבית, לפחות לא בשנתיים הקרובות".

פורום DUN'S 100: "שנת 2017 תהיה לא פחות מאתגרת מ-2016"

מזרחי טפחות  הודיע אתמול על אישור הדירקטוריון לתכנית התייעלות, אשר תאפשר את פרישתם המוקדמות של כ-300 עובדים במהלך 2017-2021. על-פי התנאים, העובדים הפורשים יהיו זכאים לפנסיה מוקדמת עד גיל פרישה או לפיצויים מוגדלים בשיעור של 150%. כמו כן, ייתכן כי העובדים יקבלו הטבות נוספות, שאינן מוגדרות מהותיות לבנק. בסך-הכול, עלות התוכנית מוערכת בכ-300 מיליון שקל, והיא תיכלל בדוחות השנתיים לשנת 2016.

פרוטליקס  זינקה אתמול לאחר שדיווחה על אישור ההזמנה של משרד הבריאות הברזילאי בהיקף של מעל 24 מיליון דולר לטיפול לגושה, במהלך 2017, כאשר ההזמנה מייצגת סך הזמנות שנתי של כ-42 מיליון דולר. נציין כי לחברה כל הזכויות לשיווק הטיפול לגושה בברזיל.

חודש אחרי שקסטרו  אישרה את חשיפת "גלובס" לפיה היא מנהלת מו"מ לכניסה לרשת האופנה המוזלת אורבניקה, היא עוברת לצעדים אופרטיביים. אתמול דיווחה החברה כי חתמה על הסכם לרכישת 50% מרשת אורבניקה תמורת 90 מיליון שקל שיוכנסו לתוך החברה. העסקה מעניקה לאורבניקה שווי של 180 מיליון שקל (אחרי הכסף).

מניות קבוצת איש העסקים שאול אלוביץ' הובילו את העליות בסיום המסחר לאחר שבית המשפט העליון דחה את הערעור בבקשה לתביעה נגזרת נגד הקבוצה על מדיניות חלוקת הדיווידינדים בבזק  שכללו הפחתת הון של כ-2 מיליארד שקל. כאמור מניות קבוצת אלוביץ' כוללות את אינטרנט זהב  ובי קומיונקיישנס .

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]