גלאון לוועדה למינוי שופטים: "מנו לפחות שתי שופטות לעליון"

יו"רית מרצ: "מתוך 28 מועמדים לביהמ"ש העליון יש רק 7 מועמדות; המצב הזה לא יכול להיות מקובל על הדעת מלכתחילה, אבל עלינו מוטלת החובה לא לאפשר לפגום באיזון המגדרי כתוצאה מהעוול ההתחלתי של בחירת המועמדים" 

זהבה גלאון / צילום: אלון רון
זהבה גלאון / צילום: אלון רון

יו"רית מרצ, ח"כ זהבה גלאון, פנתה ביחד עם חברות כנסת נוספות לוועדה לבחירת שופטים, בטענה כי "הוועדה מחויבת למנות לפחות שתי שופטות לבג"ץ כדי ליצור איזון מגדרי הכרחי". 

על המכתב חתומות חברות הכנסת יעל גרמן, תמר זנדברג, שלי יחימוביץ', יעל כהן-פארן, עליזה לביא, אורלי לוי, קסניה סבטלובה, רויטל סוויד, מיכל רוזין ועאידה תומא-סלימאן.

לדברי ח"כ גלאון, "מתוך 28 מועמדים לכהן כשופטים בבית המשפט העליון ישנן רק 7 מועמדות - רבע. המצב הזה לא יכול להיות מקובל על הדעת מלכתחילה, אבל עלינו מוטלת החובה לא לאפשר לפגום באיזון המגדרי כתוצאה מהעוול ההתחלתי של בחירת המועמדים".

גלאון הוסיפה: "אנחנו בפתחו של מינוי מספרי משמעותי חדש, 4 שופטים, שהם כרבע מכלל השופטים המכהנים. זהו מינוי מאסיבי, והשופטים והשופטות שייבחרו יכהנו, בתקווה, שנים ארוכות ורבות. ההשפעה של הבחירה בשופטים על ההרכב המגדרי של בית המשפט העליון היא משמעותית וארוכת-טווח. אנחנו קוראות לוועדת המינוי להגדיל את הייצוג הנשי בבית המשפט העליון ולהעביר מסר חשוב להגברת השוויון ולחיזוק מעמדן של נשים בחברה הישראלית".