דירה להשכיר: מכרז חדש לבניית 338 דירות להשכרה בירושלים

הזוכה במכרז לא יוכל למכור את הדירות במתחם הדסה בשכונת קריית יובל במשך 20 שנה, ובמקביל הוא יוכל לבנות עוד 112 יחידות דיור ולמכרן לציבור הרחב במחירי שוק ■ מדובר במכרז ל-450 יח"ד בסך-הכול

הדסה הקטנה בירושלים דיור להשכרה / הדמיה: 3Ddesign
הדסה הקטנה בירושלים דיור להשכרה / הדמיה: 3Ddesign

מכרז חדש לדיור להשכרה בירושלים. החברה הממשלתית 'דירה להשכיר' יחד עם רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ועיריית ירושלים פרסמו היום (ד') מכרז חדש לדיור להשכרה בבירה, במתחם הדסה בשכונת קריית יובל.

מדובר במכרז בו מתבקשים יזמים וקבלנים להגיש הצעות לבנייה הפרויקט, תפעולו וניהולו למשך 20 שנה. בניגוד למכרזים אחרים של דירה להשכיר, מכרז זה כולל גם דירות להשכרה לצד דירות אותן יוכלו הזוכים למכור בשוק החופשי. המועד האחרון להגשת הצעות במסגרת המכרז הוא 27 למארס 2017.

המכרז כולל אפשרות לבניית 338 יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח, אותן כאמור לא יוכל הזוכה למכור במשך 20 שנה. במקביל, המכרז גם יאפשר לזוכה לבנות עוד 112 יחידות דיור אותן יוכל למכור לציבור הרחב במחירי שוק.

המכרז מתייחס למגרש הממוקם בין הרחובות הנרייטה סאלד, יעקב טהון וצ'ילה, ובסמוך ל"גן המפלצת" (גן רבינוביץ'). את התוכנית תכנן האדריכל יגאל לוי, והיא כוללת אפשרות להקמת ארבעה בניינים בני 18 קומות שיכללו כאמור 450 יחידות דיור סך-הכול, חלקם למכרה וחלקם להשכרה.

בדירה להשכיר מסרו היום כי ההחלטה לשלב במכרז גם דירות אותן יוכל הזוכה למכור בשוק החופשי התקבלה בשל "הרצון לאפשר למגוון יזמים להתמודד על ביצוע פרויקט ובכדי להגיע למחיר מוזל עבור השוכרים".

נציין כי מתוך ארבעת הבניינים, אחד ייועד כולו למכירה ושלושה אחרים לשכירות בלבד. במקביל, התוכנית גם כוללת שטחי מסחר ותעסוקה, וגם שילוב מרתפי חניה וגני ילדים. נדגיש כי שטחי המסחר והתעסוקה יכולים להימכר על ידי הזוכה כבר לאחר האכלוס ולא רק בתום 20 שנה כמו את הדירות המיועדות להשכרה.

כמו כל מכרזי 'דירה להשכיר, גם מכרז זה יכלול 25% דירות המיועדות לזכאי מזרד השיכון בהן ייגבה שכר דירה מפוקח ברמה של כ-20% מתחת למחיר השוק. מדובר ב-85 דירות במכרז זה.

"המטרה שלנו היא להפוך את הפרויקטים לאטרקטיביים בעבור היזמים, כדי להביא לתוצאות משמעותיות בשוק השכירות למען השוכרים", כך מנכ"ל דירה להשכיר, עוזי לוי, "מדובר בפרויקט הגדול והמורכב ביותר ששיווקו רמ"י והחברה, בתחום הדיור להשכרה לטווח ארוך. בתקופה הקרובה תפרסם החברה, יחד עם רמ"י מכרזים באזורי ביקוש נוספים".