ירידות בסיום המסחר בבורסה; אל על ירדה ביותר מ-3%

מדד המעו"ף חתם את שנת 2016 בירידה של 3.8% ■ עליות קלות בוול סטריט ■ ביולייט נסקה בכ-45% לאחר החתימה על מזכר ההבנות ■ מניות הפארמה הכבידו על המעו"ף

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א הסתיים היום (ה'), יום המסחר האחרון לשנת 2016, בירידות שערים, בהובלת מניות הפארמה במעו"ף, זאת בצל הירידות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות קלות, בעוד בורסות אסיה נסגרו במגמה מעורבת. האופציות על מדד המעו"ף לחודש דצמבר פקעו בירידה של כ-0.7% בשער של 1,468.44 נק'.

 

בסיכום שנתי, המעו"ף פתח פער שלילי מול המדדים המובילים בעולם, והשיל מערכו כ-3.8%, בעיקר בצל ירידות חדות שרשמו מניות הפארמה המובילות הנסחרות במדד, ביניהן טבע, פריגו ומיילן. גם מדד ת"א 100 רשם תשואה שלילית מתחילת השנה וירד בכ-2.5%. לשם השוואה, מדד ה-S&P 500 בארה"ב טיפס השנה ביותר מ-10%.

המדדים הבינוניים בת"א, שלא הושפעו מהצניחה במניות הפארמה, רשמו תשואות חיוביות. מדד ת"א 75 טיפס בכ-17% מתחילת השנה ומדד יתר 50 זינק ביותר מ-25%.

הבורסה המשיכה להתייבש בשנה החולפת. מלבד העובדה שפחות ופחות חברות בוחרות לגייס הון בבורסה המקומית, מחזור המסחר היומי הממוצע הסתכם ב-2016 ב-1.26 מיליארד שקל, ירידה של כ-12.5% לעומת 2015. המחזור הממוצע היומי רחוק בכ-50% מזה שנרשם בשנת השיא שלו, ב-2007, אז הוא הגיע לכ-2.4 מיליארד שקל. בהנהלת הבורסה, תולים את האשמה בירידה המתמשכת במחזורי המסחר, בין היתר במס רווחי הון שעלה לפני מספר שנים ל-25%.

מניית בזק   המשיכה לרכז עניין לאחר שבלטה מאוד בימים האחרונים וריכזה מחזורי מסחר גבוהים מהרגיל. זאת על רקע סאגת תהליך ביטול ההפרדה המבנית, בסיומו היא מתכננת לאחדאת הפעילות של החברות בנות- בזק בינלאומי ו-YES כדי לצמצם עלויות ולחסוך במסים.

בדומה לבנקים אחרים שהוציאו לפועל השנה תוכניות התייעלות, גם מזרחי טפחות הודיע אתמול כי בכוונתו לצאת בתוכנית התייעלות ולהציע פרישה מוקדמת ל-300 עובדים.

מניות הפארמה הגדולות, ביניהן טבע , אופקו  ופריגו , נסחרו בירידות והכבידו על מדד המעו"ף.

מניית אל על  נסחרת בירידות לאחר קבלת שומה בסך 33 מיליון שקל מרשות המסים.

ביולייט  הודיעה היום לבורסה כי חתמה על מכתב כוונות בלתי מחייב עם קרן השקעות סינית, במסגרתו תרכוש הקרן את מלוא החזקות הציבור בחברה תמורת כ-16.5 שקל למניה, פרמיה של כ-83% ביחס למחיר סגירת המניה אתמול בבורסה.

מניית בזן ריכזה עניין ונסחרה במגמה שלילית.