אל-על: רשות המסים דורשת מהחברה מס בהיקף 33 מיליון שקל

הודיעה לבורסה כי קיבלה מרשות המסים שומה בדבר חישוב ניכויי מס שכר והוצאות עובדים בגין שנת 2011 ■ עם זאת, החברה הודיעה כי תערער על השומה

דוד מימון / צילום: סיון פרג'
דוד מימון / צילום: סיון פרג'

רשות המסים דורשת מחברת אל-על  מס בהיקף 33 מיליון שקל - כך הודיעה היום (ד') החברה לבורסה.

מההודעה עולה כי אתמול (ג') התקבלה במשרדי אל-על הודעת שומה מטעם רשות המסים, פקיד שומה רמלה, על-פיה בהתאם לביקורת ניכויים שנערכה לחברה בדבר חישוב ניכויי מס שכר והוצאות עובדים בגין שנת 2011, נדרשת החברה לשלם הפרשי מס בסך של כ-33 מיליון שקל (לא כולל הפרשי הצמדה וריבית).

לאל-על עומדת הזכות להגיש השגה על שומת המס, והחברה כבר הודיעה כי "בכוונתה ללמוד את הודעת השומה ולהגיש השגה".

אל-על מציינת כי טרם נתקבלו שומות בגין שנים 2012 ואילך, כך שייתכן שהרשות תדרוש מהחברה סכומים נוספים.

עו"ד רני שורץ, שותף במשרד ירון אלדר פלר שורץ ושות', מסביר כי "מס הכנסה עורך שני סוגים של שומות, שומת הכנסה ושומת ניכויים. במקרה של אל-על, מדובר בשומת ניכויים, במסגרתה פקיד השומה בוחן את השאלה האם החברה ניכתה באופן נכון מס מהתשלומים שהיא משלמת וחייבים בניכוי".

לדברי שוורץ, "בדרך-כלל שומת ניכויים בוחנת את המס שנוכה במקור ממשכורת העובדים כאשר מתעוררות שאלות בנוגע להטבות אותם מקבלים העובדים - האם מדובר בהטבה המהווה חלק משכר העבודה, שאז על החברה היה לנכות משווי ההטבה המשולמת לעובד מס כאילו מדובר במשכורת - או שמדובר בהוצאה שמוציאה החברה שאינה מהווה הטבה לעובד אלא היא לטובת המעביד, כמו לדוגמה רכישת מדים ייחודיים המהווים לבוש שהוא לטובת המעביד. בכל מקרה, במסגרת שומת ניכויים נבדקים כל היבטי ניכוי המס במקור בהם חייבת החברה, למשל מס על דיבדנד שמחולק, מס שיש לנכות מתשלום לספקים שונים ועוד.

"מבחינה מינהלית, על-פי פקודת מס הכנסה על שומת ניכויים יש זכות להגיש השגה לפקיד השומה בתוך 14 ימים, ועל החלטת פקיד השומה בהשגה ניתן להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי. בכל מקרה, עד להכרעה סופית של בית המשפט המחוזי החברה אינה נדרשת לשלם את המס".