נתניהו על החקירה הפלילית: "לא יהיה כלום - כי אין כלום"

תגובה ראשונה של רה"מ על אישור היועמ"ש לעבור מבדיקה לחקירה בחשד לקבלת טובות הנאה: "כל הפרשיות כביכול התבררו כעורבא פרח, וכך יהיה גם לגבי הטענות המתפרסמות בתקשורת כעת"

תגובה ראשונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפרסומים כי היועץ המשפטי לממשלה החליט לפתוח בחקירה פלילית נגדו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר היום (ו') בתגובה כי "כל הפרשיות כביכול התבררו כעורבא פרח, וכך יהיה גם לגבי הטענות המתפרסמות בתקשורת כעת. אנו חוזרים ואומרים: לא יהיה כלום - כי אין כלום".

נזכיר כי אתמול פורסם בחדשות 2 כי הבדיקה שצפויה להפוך באישור היועמ"ש אביחי מנדלבליט לחקירה פלילית נגד נתניהו היא בחשד לקבלת טובות הנאה בהיקפים גדולים מאיש עסקים בארץ ואיש עסקים בחו"ל. על-פי הדיווח, לפני 3 שבועות התרחשה פריצת דרך דרמטית בבדיקה בעניין ראש הממשלה.

נוסף על החקירה המשמעותית שקיבלה את השם: "תיק 1000", קיימת פרשייה נוספת שנקראת "תיק 2000" ומרוכזת בפרקליטות מחוז ירושלים. במסגרת הפרשייה הזו נאספו נתונים בארץ ובחו"ל, כשהחשוד המרכזי הוא בנימין נתניהו, ובשולי הפרשה עומדים גם בני משפחתו. במסגרת הבדיקה הזו העידו כ-50 עדים.

במשטרה נערכים לכך שהיועץ המשפטי יורה לעבור לחקירה פלילית גלויה כבר בתחילת השבוע, וההערכה היא כי נתניהו יזומן לחקירה, והוא יידרש לכמה מפגשים עם חוקרי המשטרה.

כפי הנראה, חוקריו של נתניהו יהיו שלושה מבכירי אגף החקירות: ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב כורש ברנור; תת-ניצב ערן קמין, ראש חטיבת החקירות; וסגן-ניצב יורם נעמן, חוקר ותיק ומנוסה ביחידה הארצית לחקירות הונאה.