מנרב וצברים יחדשו בניינים במסגרת תמ"א 38 בקריית יובל בי-ם

הפרויקט יבוצע במסגרת תמ"א 38/1 ■ בסך-הכול יתווספו 70 יח"ד, 15 מתוכן נמכרו ■ החברות יבחנו שיתופי-פעולה נוספים

שכונת קרית היובל בירושלים / צילום: איל יצהר
שכונת קרית היובל בירושלים / צילום: איל יצהר

יש התחדשות בירושלים, ונראה כי תוכנית מחיר למשתכן הממשלתית מביאה את היזמים הגדולים לתור אחר פרויקטים שמסוג התחדשות עירונית: חברת מנרב הודיעה הבוקר (א') כי היא התקשרה בהסכם שותפות יחד עם חברת צברים בפרויקט יובל, פרויקט תמ"א 38/1 המוקם בשכונת קריית יובל בירושלים.

מדובר ב- 5 בניינים ברחוב הציונות בשכונה. עד כה נחתמו הסכמים עם 66 מתוך 80 בעלי דירות. בנוסף לשדרוג הדירות הקיימות באמצעות שיפוץ, ביסוס וחיזוק הבניינים, תקים מנרב 70 יח"ד נוספות ב-2.5 קומות שיבנו ע"ג הבניינים הקיימים וכן חניון תת קרקעי. הדירות החדשות יהיו בנות 3-5 חדרים ועד כה נמכרו 15 יח"ד מתוך היחידות החדשות שיוקמו בפרויקט, שנמצא בהליכים לקבלת היתרי בנייה.

כמו כן, למנרב פרויקטים תעמוד הזכות להיכנס כשותפה בשיעור של עד 50% בשני פרויקטי תמ"א 38/2 וכן בשני פרויקטי פינוי בינוי אותם מקדמים צברים. מעיקרי ההסכם בין 2 החברות עולה כי לחברת מנרב 49% מהזכויות וההתחייבויות בפרויקט לעומת 51% שבידי חברת צברים. כל אחת מהחברות תעמיד 50% מההוצאות שתידרשנה במסגרת הפרויקט לרבות הון עצמי כשחלוקת הרווחים במרביתה תהיה שווה בין הצדדים.

באשר להחלטות בנוגע לניהול הפרויקט, סכום כי הן יתקבלו על ידי מנהלת פרויקט שתורכב מ- 4 חברים, בסך-הכול 2 חברים מכל צד, על פי יחס השיתוף.

עוד עולה מההסכם, כי לחברת מנרב הזכות להיכנס כשותפה גם ב- 4 פרויקטים נוספים אותם מקדמת חברת צברים - ב-2 פרויקטי תמ"א 38/2 וב- 2 פרויקטי פינוי בינוי. לאחרונה הוגשה לרשויות התכנון בקשה להיתר בנייה ובתוך שנתיים וחצי מקבלת ההיתר צפוי הפרויקט להסתיים.

"אני שמח על שיתוף-הפעולה שיוצא לדרך עם חברת מנרב שהיא אחת מהחברות הגדולות והמובילות בתחום הנדל"ן בארץ. נסיונה הרב הן בתחום היזמות והן בתחום הביצוע של פרויקטים מורכבים מכל הסוגים יתרום מאוד לפרויקט הנוכחי ובתקווה שגם לפרויקטים משותפים בעתיד." ציין רוני צברי - הבעלים של חברת צברים, מקימת הפרויקט.

דרור קוזניצקי, מנכ"ל מנרב פרויקטים: "אנו שמחים על חתימת הסכם להקמה של פרויקט חדש בירושלים ואנו מזהים בו פוטנציאל השבחה גבוה. הפרויקט ממוקם במיקום אסטרטגי במיוחד בירושלים, בה אנחנו פעילים מזה מספר שנים. בנוסף, במסגרת העסקה חתמנו על הסכם שיתוף-פעולה עם יזם אשר מוביל יזום של פרויקטים נוספים בתחום תמ"א 38 ופינוי ובינוי, מה שעשוי להוות עבורנו פוטנציאל להמשך הרחבה עתידית של פעילות הקבוצה".

מכיוונה של מנרב, פרויקט זה מתווסף לפרויקט נוסף בבת-ים ולפרויקט בהרצליה, במסגרתם מתכננת החברה להקים כ-620 יחידות דיור במתכונת של פינוי-בינוי, וכן לפרויקט נוסף בבת ים הכולל כ-145 יחידות דיור.

חברת צברים, בבעלות רוני צברי, מקימה פרויקטים שונים ברחבי הארץ לרבות פרויקטים מסוג התחדשות עירונית כמו פרויקט יאפא בשכונת יפו ג'.