טוויסט בעלילה: לאן נסע הרכב האוטונומי החדש של אובר

ענקית שיתוף הנסיעות אובר הודיעה בשבעו שעבר על פרויקט אוטונומי חדש בשיתוף וולוו, בו דגם ה-XC90 החדש יאסוף נוסעים ברי-מזל בעיר סן פרנסיסקו ■ אלא שתיעוד מפליל אחד סיבך אותה עם הממשל המקומי והביא להתפתחות מפתיעה

חדשות הרכב, אובר וולוו/ צילום: מתוך הוידאו
חדשות הרכב, אובר וולוו/ צילום: מתוך הוידאו

המאבק המתוקשר בין ענקית שיתוף הנסיעה אובר, שהחלה בניסוי אוטונומי ברחובות סן פרנסיסיקו, לבין הרשויות המקומיות שלא הסכימו לקיום הניסוי, הגיע לקיצו. עם מפסידה ברורה, שלא במפתיע יש לומר, הלוא היא חברת אובר שחויבה להוריד את דגמי הוולוו XC90 האוטונומי מרחובות העיר.

כעת, לאחר הפסקת הניסוי מזכירים רבים כי כבר עם הקמתה, היו לאובר תסבוכות משפטיות רבות בארה"ב ומחוצה לה. אבל אל תדאגו לאובר, עם הפסקת הניסוי ובצורה מאוד אופיינית לרוח הזמן, נמצא מקום חדש לניסוי, מדינת אריזונה. כמעט מיד לאחר ההודעה על הפסקת הניסוי, צייץ בטוויטר מושל אלבאמה כי קליפורניה אולי לא רוצה אתכם, אבל אריזונה בהחלט כן. יום למחרת כבר הודיעו באובר כי מכוניות הוולוו האוטונומיות שלהם עושות את דרכן לאריזונה. ועוד הן עושות את זה בסטייל, על גבי משאיות של חברת אוטו, שכבר הראתה את היכולות של משאיות מתוצרתה לנסוע באופן אוטונומי מלא.

לא ברור מה עומדים לחשוב על כך המשרד התחבורה באריזונה, אבל כעת אפשר להבין טוב יותר את כל מבקרי הניסויים האוטונומיים למיניהם, על כך שאין רגולציה וחוק ברור, מה שמעמיד בסכנה גדולה את האזרחים שמסביב.