לראשונה באל-על: סימולטור טיסה בהשקעה של 5 מיליון שקל

הסימולטור הוא של מטוס בואינג 737 אותו רכשה אל-על מ-MPS ההולנדית ■ בשלב הבא, בשעות שבו הסימולטור יהיה פנוי, יתכן כי גם הקהל הרחב יוכל לחוש כמו טייס לרגע ולחוות המראות ונחיתות מהסימולטור

 סימולטור טיסה באל על/ צילום: סיון פרג'

בהשקעה של 5 מיליון שקל משיקה אל-על  לראשונה בתולדותיה סימולטור של מטוס בואינג 737 אותו רכשה אל-על מחברת MPS ההולנדית. הסימולטור ישמש להכשרת טייסים ולריענון ובכך ייתר את הצורך בביצוע סימולטורים בחו"ל כפי שקורה כיום. בשלב הבא, בשעות שבו הסימולטור יהיה פנוי, יתכן שגם הקהל הרחב יוכל לחוש כמו טייס לרגע ולחוות המראות ונחיתות מהסימולטור שהוא אגב עשוי מתא טייס אמתי של מטוס בואינג 737 שיצא מפעילות.

ההמראה והנחיתה באמצעות הסימולטור מאפשרת תרגול של תרחישים (שלא נרצה לפגוש במציאות) כולל תאונות אוויר, נחיתת חירום או המראות ונחיתות בתנאי מזג אוויר קשים. ניתן לבחור כל נמל תעופה בעולם לשם ההמחשה, כולל תנאי מזג אוויר שונים, באור היום או בחשיכה המוצגים על גבי מסכי הסימולטור המאפשרים לחוש את דימויי התנועה והניווט במסלולים ואת רעשי הרקע שבטיסה.

עם חניכת הסימולטור הבוקר (ג') באור יהודה סיפר מנכ"ל אל-על דוד מימון שההחלטה לרכוש את הסימולטור התקבלה במהירות ומרגע קבלתה תוך פחות משנה נחת הסימולטור בישראל, זאת במסגרת תהליכי התחדשות שעוברת אל-על כולל בצי המטוסים שלה.

הבחירה בסימולטור של דגם ה-737 נובעת מכך שדגם זה מהווה יותר ממחצית המטוסים שבצי החברה (23 מטוסים בדגמי ה-737). "אנו גאים להצטרף היום אל השורה הראשונה של חברות התעופה בעולם ולהיות בעלים של סימולטור להדרכת טייסים שיחסוך משאבים רבים וזמן יקר של אימונים שנעשו עד כה רק בחו"ל", אמר מימון, שסיפר כי החברה בוחנת גם הבאת סימולטור של דגם בואינג 787.