המוצרים שכולם מחכים להם: הגאדג'טים החמים לקראת שנת 2017

המכשיר הזעיר של אמזון שמביא את מהפכת ההוראות הקוליות; מדפסת תלת-ממד שאפשר להחזיק ביד אחת; סמארטפונים עם מציאות רבודה מתקדמת; ומכשיר הסוני פלייסטיישן שכולם ציפו לו

Parrot Disco / צילום: אתר החברה
Parrot Disco / צילום: אתר החברה

מציאות רבודה ומדומה >> מוצרים שונים

מציאות רב-שכבתית

כבר שנים ששומעים די הרבה דיבורים על מציאות רבודה - בוודאי אחרי ההצלחה של פוקימון גו, שהכניסה את צמד המילים הללו לכל בית, והראתה את הפוטנציאל של הלבשת שכבה דיגיטלית על המציאות היומיומית. אבל מה הולך לקרות מעבר לזה? שני טלפונים חכמים - הראשון, של לנובו, הגיע לחנויות בנובמבר, והשני, של אסוס, יגיע אליהן בהמשך השנה - עונים על השאלה.

המכשירים, שמריצים על עצמם את מערכת ההפעלה אנדרואיד ואת מערכת טנגו שפיתחה גוגל, יודעים לתרגם את התמונה שמעבירה המצלמה שבתוכם למודל תלת-ממדי של כל חלל. אפשר כמובן להציב בחלל הבית שלכם מבנים ולשחק בו משחקים, אבל הדבר המרשים באמת הוא שניתן למדוד באמצעות הטלפונים הללו קירות ושטיחים וארונות, להציב בחלל הווירטואלי שנוצר דגמים של כיסאות או ספות או מנורות, ולתכנן בקלות ובמהירות כיצד תרצו לעצב את המטבח, חדר השינה או הסלון שלכם. כל מי שאי פעם עבר דירה, שלא לדבר על מי ששיפץ דירה או בנה בית, יוכל מיד להבין את הפוטנציאל.

במקביל, המציאות המדומה (VR) ממשיכה בכל הכוח. אחרי ההייפ ארוך השנים סביב משקפיים וקסדות של מציאות וירטואלית, מציגה סוני את המוצר שמתחבר בצורה מושלמת לקונסולת המשחקים המתקדמת של החברה, הפלייסטיישן 4. המערכת, שנראית כמו קסדה מעוצבת, עושה שימוש בטכנולוגיות כמו זיהוי תנועות ראש ב-360 מעלות, טווח ראייה רחב במיוחד, קצב ריענון תמונה גבוה ושילוב צליל תלת-ממדי, שמעניקים לשחקנים תחושה של כניסה לעולם המשחק. כדי להשתמש במערכת יש לרכוש גם את מצלמת הפלייסטיישן (350 שקל). מלאי מוגבל של הקסדות יגיע לישראל לקראת סוף החודש, אבל מחיר התענוג לא יהיה נמוך. כדי ליהנות מהאפשרות לצלול עמוק לתוך המציאות הווירטואלית של עולמות המשחק שלכם תצטרכו להיפרד מ-2,400 שקלים אמיתיים מאוד.

ובכל זאת, גם לסוני יש תחרות: עם כל הכבוד למה שיש לה להציע לכם, את חוויית השליטה האולטימטיבית בידיים הווירטואליות שלכם אתם כנראה תקבלו עם השלט הייחודי של Oculus. שורה ארוכה של חיישנים ושל כפתורים מתרגמים בצורה הטובה ביותר כל תנועת אצבע ומגע שלכם אל התמונה שתראו בקסדת המציאות הווירטואלית שתחבשו, ותאפשר לכם את השליטה הטובה ביותר במשחקים שתריצו על הקונסולה או על המחשב.

המחיר: 200 דולר

הדפסת תלת-ממד >> UP Mini2

מדפסת קטנה ומטריפה

Up mini2 / צילום: אתר החברה
 Up mini2 / צילום: אתר החברה

מדפסת התלת-ממד הקטנה והנאה של UP עושה עבודה טובה בהדפסת כל דגם או רכיב קטן שתרצו (מקופסאות קטנות, דרך דגמים זעירים, ועד לבובות ולצעצועים). היא פשוטה מאוד לתפעול, והמחיר בחו"ל לא מאוד גבוה. היא אולי לא הרולס רויס של מדפסות התלת-ממד, אבל היא בהחלט מספקת אפשרות להיכנס לתחום במחיר סביר ובאיכות גבוהה למדי. יש לה מסך מגע נעים, היא מתקשרת בצורה אלחוטית עם מכשירים ועם יישומים אחרים, והיא מצוידת בפילטר מתקדם שמצמצם בצורה ניכרת פליטה של אדים רעילים שנוצרים תוך כדי תהליך ההדפסה. מתאים לגיקים מתקדמים (אבל לא פנאטים), שגם מעריכים אסתטיקה.

מחיר: 600 דולר

בריאות >> Withings thermo

במקום יד על המצח

טרימו / צילום: אתר החברה
 טרימו / צילום: אתר החברה

אם גם הילדים שלכם לא אוהבים שדוחפים להם מדחום מתחת ללשון, ואם גם אתם לא נהנים במיוחד לחטא אחר כך את המדחום עם אלכוהול, המדחום המתקדם של Withings יכול להתאים לכם. לא דוחפים אותו לפה ולא לאוזן ובטח שלא לישבן אלא מקרבים אותו אל העורקים שבמצח ומחכים רגע עד שהוא יאמר לכם בדיוק מה החום שלכם. ועוד דבר: אם אתם אנשים מוזרים שמשום מה רוצים לנהל מעקב אחר החום של כל בני המשפחה באמצעות אפליקציה שמסונכרנת עם המדחום המעוצב - המכשיר הזה הוא בשבילכם.

מחיר: 100 דולר

רחפנים ומזל"טים >> Parrot Disco

עיני נץ

Parrot Disco / צילום: אתר החברה
 Parrot Disco / צילום: אתר החברה

חשבתם שקסדת מציאות וירטואלית זה רק עניין למשחקים בסלון? תחשבו שוב. מי שיוציא מכיסו כ-5,500 שקלים (בבריטניה ולפני מכס, כן?) יוכל לקבל היישר לתוך הקסדה שהוא יעטה על ראשו את החוויה הקרובה ביותר לטיסה שבן אנוש יכול לקבל כיום מבלי לעזוב את הקרקע או לקחת ל-ס-ד.

מצלמה משוכללת שמוצבת בחרטומו של המזל"ט המהיר של Parrot הבריטית, ה-Parrot Disco (שמסוגל להגיע למהירות של 80 קמ"ש), תזין לתוך הגולגולת שלכם תמונה חדה, ושלט רחוק משוכלל יאפשר לכם להטיס את היצור המכונף ממש כאילו אתם יושבים בתא הטייס שלו - חוויה שמעטים יטענו שהיא פחות מגניבה מלהסתכל למעלה בעיניים מכווצות ולחפש את הרחפן שלכם בין הצמרות והעננים. הסוללה של המזל"ט מספיקה לטיסה של 45 דקות והטווח שלו מגיע לשני קילומטרים.

הוראות קוליות >> אמזון אקו

סורי, סירי

אמזון אקו / צילום: רויטרס
 אמזון אקו / צילום: רויטרס

תכירו את "אלכסה", ה"סירי" של אמזון, שאליה תוכלו לפנות מכל מקום בבית, באמצעות האמזון אקו (הד) ומקבילתו הזולה יותר, אמזון דוט (נקודה). מדובר בשני מכשירים לא מרשימים במיוחד למראה, שעושים דברים מרשימים מאוד: האקו הוא רמקול גלילי ואילו דוט נראה כמו דיסקית הוקי קרח, אבל בקרביהם טמונים מיקרופונים רגישים שמסוגלים לקלוט ולהבין דיבור אנושי גם בתוך ההמולה הרועשת של חיי יומיום לא סטריליים. כשפונים אל אלכסה, היא מבינה אתכם ויודעת לענות בחזרה במהירות. מה הטמפרטורה בתל אביב, פרנקפורט או לונדון? כמה זה 65,996 כפול 23,554? אילו פגישות קבעתי להמשך היום? איך מאייתים מילים? מה השעה? כמה רגליים יש ב-400 מטרים? כל מה שתרצו. במדינות אחרות היא גם יודעת להזמין נסיעה מאובר או פיצה מדומינוס ושירותים רבים אחרים.

אבל מעבר ליכולת לתקשר בצורה פשוטה וברורה, לענות על שאלות (וגם להשמיע מוזיקה במקרה של אקו, שהוא רמקול מצוין, או לעשות זאת באמצעות רמקולים ביתיים שה-Dot מתחבר אליהם), שני המכשירים יודעים גם להתחבר למכשירים אחרים בעלי יכולות מתקדמות ולשלוט בהם - מה שנקרא, האינטרנט של הדברים (IOT). כך, למשל, אפשר לומר לאלכסה לכבות את האורות בבית, להגביר את החימום, להחליף ערוצים בטלוויזיה וכו'. לרוע המזל, לאמזון אין תוכניות לעברת את המערכת כדי שתוכלו ליהנות מכל הטוב הזה בשפת אמכם.

מחיר: 180 דולר ל-Echo; 50 דולר ל-Dot

 

ניקיון >> Dyson Eye 360

גם לדייסון מגיע

Dyson / צילום: רויטרס
 Dyson / צילום: רויטרס

בעוד ששואבי אבק רובוטיים מתרוצצים כבר לא מעט שנים בין רגלינו, דווקא דייסון הבריטית, שמייצרת שואבי אבק איכותיים במיוחד, מחוץ למשחק. עד עכשיו.

כעת, השואב הרובוטי הראשון של החברה מתכוון להגדיר מחדש את תו התקן לאיכות בתחום. הוא אמנם לא מטפס במדרגות, אבל בניגוד לאחיו שמוצאים את דרכם ברחבי הבית באמצעות התנגשות בחפצים, הדייסון החדש ימפה לכם את הבית עם המצלמה שלו, שכפי שניתן להבין משמו - יודעת להביט לכל הכיוונים.

מלבד יכולת השאיבה הגבוהה שניתן לצפות שתהיה לכל מוצר של דייסון, הרובוט החדש שהוגדר כבר כטוב מסוגו בעולם, מצטיין גם בעיצוב נכון. הוא טיפה יותר גבוה מרובוטים שואבים אחרים (12 ס"מ), אבל יש לו קוטר קטן יותר שמאפשר לו להשתחל למקומות שרובוטים אחרים מתקשים לנקות ביעילות. בנוסף, עמדת ההטענה שלו אלגנטית ותופסת הרבה פחות מקום מעמדות הטענה אחרות ומיותר כמעט לציין שניתן לשלוט בו באמצעות אפליקציה ייעודית ונוחה לתפעול. מה המחיר, אתם שואלים? ובכן, כדאי שתיקחו שאיבה עמוקה.

מחיר: כ-3,800 שקל בבריטניה

בידור ביתי >> RIF6 Cube

להפוך את הסמארטפון לאולם קולנוע

Cube / צילום: רויטרס
 Cube / צילום: רויטרס

כבר לא מעט זמן אפשר לראות סרטים באיכות ממש טובה על גבי טלפונים חכמים, וכמובן שעל גבי מחשבים ניידים, אבל בעיה שתמיד מעיקה על חוויית הצפייה היא גודל המסך. הקובייה הנחמדה והכסופה של RIF6 מנסה לפתור את זה.

מדובר בעצם במקרן LED זעיר, באיכות גבוהה, המתחבר לכל מכשיר נישא שאתם מכירים ומקרין את מה שקורה על המסך שלו על המשטח הקרוב או הרחוק. עם תצוגה של 120 אינטש (גדולה בהרבה מכל טלוויזיה שאתם מכירים), נחמד מאוד להשתמש במכשיר בבית אם אין לכם טלוויזיה, אבל הקסם האמיתי שלו מתגלה כשיוצאים לקמפינג בשטח ורוצים למשל לראות סרט על הדופן הפנימית של האוהל, למשל, או על סלע גדול.

מחיר: 2,000 שקל