יו"ר מועצת הכבלים נגד "חובת המכירה" בספורט במתכונת הנוכחית

ד"ר יפעת בן-חי-שגב פנתה לרה"מ והתריעה כי למרות תמיכתה העקרונית ברעיון, שהיא אף הייתה שותפה לגיבושו, מתכונתו הנוכחית שמובאת כעת לדיון היא בעייתית ■ בשבוע הבא תדון ועדת הכלכלה בחוק

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי
יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי

אחרי שחוק "חובת המכירה" בספורט פוצל ברגע האחרון מחוק ההסדרים, בשבוע הבא הוא יחזור לוועדת הכלכלה של הכנסת. עם הפיצול של החוק הבטיח יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, כי החוק יעבור בוועדה במהלך ינואר, אך כבר כעת מתגלות בעיות שעלולות לעכב את המהלך.

ל"גלובס" נודע כי יו"רית מועצת הכבלים והלוויין, יפעת בן-חי-שגב, פנתה היום לראש הממשלה, בנימין נתניהו, והתריעה בפניו כי הצעת החוק מטעם האוצר, שתובא בשבוע הבא לדיון בוועדה, "גובשה ללא כל דיון או התייעצויות עם המועצה", שהיא "הרגולטור המקצועי המופקד על אסדרת השוק".

בן-חי-שגב טוענת במכתבה כי "התוצאה של הליך חסר זה ניכרת בנוסחי החוק השונים שנידונו בכנסת, אשר לצערי לוקים בחוסר הבנה של השוק ומרכיביו, כמו גם בסביבה הרחבה בה הוא פועל. הדבר הגיע לידי כך שלא אחת נאלצתי להביע בישיבות הועדה עמדה המנוגדת לטיוטות הנידונות, כפי שהוגשו על-ידי נציגי הממשלה, במבוכה ובחוסר נוחות מופגנים".

עוד טוענת במכתבה יו"רית המועצה כי "טיוטת החוק מטילה משימות מתוארכות בלוחות זמנים על המועצה לשידורי כבלים ולוויין, מבלי שהיא מביאה בחשבון את כלל משימותיה, תשומותיה והנושאים שעל סדר יומה, והכול כאמור ללא התייעצות מוקדמת".

בין היתר מטיל נוסח החוק החדש על המועצה - כפשרה שהתקבלה בו במהלך הדיונים עליו לקראת חוק ההסדרים - למנות בתוך 14 יום בורר מוסכם, במקרה שבו בין ערוץ ספורט כלשהו לפלטפורמה שמעוניינת לקנות אותו לא מושגת הסכמה על המחיר.

בן-חי-שגב, שהייתה שותפה לוועדת פילבר, בה עלה נושא "חובת המכירה" בספורט, מציינת במכתבה כי "תכלית האסדרה של שוק שידורי הספורט היא נכונה ומבורכת", אך "במתכונת המונחת כעת על שולחן הכנסת, חוששתני שלא תגיע לכלל מימוש".