אסור לחון את אלאור אזריה

מספיק עם הקרקס. לאזריה היה משפט הוגן - חנינה תהווה כניעה לאספסוף

משפט אלאור אזריה / צילום: חן מענית
משפט אלאור אזריה / צילום: חן מענית

בנסיבות שנוצרו בגלל הסתת האספסוף ומנהיגיו, כל מהלך של חנינה או עסקה עם החייל המורשע אלאור אזריה ייחשב לכניעה לאותו אספסוף. ברור מאליו שכל כניעה כזאת מחזקת את האספסוף ומכשירה את הקרקע למופעי הסתה והתפרעויות נוספים בעתיד.

אין שום "קרע בעם"

אלה המבקשים להיטיב עם החייל המורשע מדברים על הצורך לאחות את ה"קרע" בעם. איזה קרע? מה שאני רואה זה שנהגו כלפי אלאור אזריה על-פי הדין, היה לו משפט הוגן. אלא שציבור מסוים שההגדרה "אספסוף" יאה לו דרש להתעלם מן החוק. למה? מכיוון שהאדם שאזריה הרג היה מחבל ערבי - ולא משנה שכבר היה מנוטרל לחלוטין.

לא כל פעם שמישהו מתנגד למשהו זה "קרע", במיוחד כשהמתנגד הוא אספסוף פרוע ואלים.

די בהקלה האחת שניתנה

לאזריה מגיעה הטבה כלשהי? הוא כבר קיבל אותה, ובגדול, כאשר הוחלט להאשים אותו בהריגה ולא ברצח. כי במעשהו של החייל היו כל האלמנטים של רצח בכוונה תחילה. אבל משום מה עשו לו הנחה. כנראה מתוך חשש מפני תגובת האספסוף האלים והמסית.

מכל מקום, די היה בהקלה הזאת שניתנה לאזריה - ואין מקום להוסיף עליה.

מסר של תמיכה בחוק

בתקופה כל-כך קשה של הסתה פרועה מצדם של פוליטיקאים והאספסוף שלהם, מערכת החוק והמשפט חייבת להפגין נחישות ויד חזקה.

מי שחושב שחנינה או כל הטבה אחרת לאזריה תפיס את דעתו של האספסוף, אינו מכיר את מרכיביו של המון כזה. מדובר באנשים שמחפשים לנגח את מערכת המשפט ואת כל מה שמוגדר על ידם כ"שמאל". כניעה להם לא תרכך אותם, אלא להפך.

הם חייבים לדעת שההסתה וההשתוללות לא יקדמו אותם ואת מטרותיהם, אלא להפך. המסר הזה לא יעבור אם מערכת אכיפת החוק, ובתוכה נשיא המדינה, ינהגו כלפיהם לפנים משורת הדין.

אז זהו. מספיק כבר עם הקרקס הזה. החוק והמשפט אמרו את הדברים בבהירות ובאומץ, צריך ללכת בדרך שהתוו בראש מורם, ולא בזחילה.

 

יהודה גליק עושה בית ספר

סביר להניח כי ברוב הנושאים אין הסכמה בין יהודה גליק לביני. אבל מאז נכנס לכנסת מטעם הליכוד לפני יותר מחצי שנה, האיש הזה, בעל העמדות הפוליטיות הקיצוניות, עושה לחברי הכנסת, ולציבור כולו, בית ספר כיצד אנשים רציניים ואחראים צריכים לנהוג. הוא ענייני, לא דמגוגי, מתנגד חריף להסתה, לא רואה את עצמו כפוף לדפוסים מחשבתיים נוקשים.

כמו אתמול בערב, כאשר השתתף בהפגנה נגד האספסוף הימני-דתי הקורא תיגר על מערכת החוק והמשפט. לקחת דוגמה.