בידי המשטרה הקלטה מפגישה נוספת בין נתניהו לנוני מוזס

בימים הקרובים צפוי רה"מ להיחקר בפעם השלישית על החשדות המיוחסים לו בגין קבלת טובות הנאה לכאורה ■ בידי החוקרים יש הקלטה מפגישה נוספת שקיים עם מו"ל "ידיעות אחרונות"

נוני מוזס בנימין נתניהו / צילום: יוסי כהן ותמר מצפי
נוני מוזס בנימין נתניהו / צילום: יוסי כהן ותמר מצפי

יממה לאחר חשיפת חדשות 2 על כך שנוני מוזס הוא איש העסקים שעומד במרכז "תיק 2000", הערב (ב') דווח במהדורה המרכזית של הערוץ כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיחקר על-ידי המשטרה בפעם השלישית - "בטווח הנראה לעין". עם זאת, מועד החקירה הסופי טרם תואם.

בידי המשטרה נמצאות לפחות שתי הקלטות של שתי פגישות שונות שקיימו ראש הממשלה נתניהו ומו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס. שתי הפגישות נערכו בלשכת ראש הממשלה בירושלים, ואורכן של שתי ההקלטות שבידי המשטרה הוא כשעה כל אחת. אחת הפגישות התקיימה לפני פיזור הכנסת ב-1.12.2014, ואילו השנייה התקיימה מיד אחרי פיזור הכנסת.

נבדק הקשר עם מילצ'ן ופאקר

החקירה הראשונה של ראש הממשלה נתניהו עסקה בפרשת המתנות בלבד. מלבד קשריו עם איש העסקים ארנון מילצ'ן, החקירה עסקה גם בקשריו של נתניהו עם המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר. בייחוד התמקדה החקירה בנסיעות שבהן אירח פאקר את יאיר, בנו של ראש הממשלה.

חקירתו השנייה של ראש הממשלה עסקה כולה בפגישות שקיים עם מו"ל "ידיעות אחרונות". החקירה ארכה 5 שעות, ובמהלכה לא הושמעו לנתניהו הקלטות הפגישות שניהל עם מוזס, אך הוצגו לו קטעים מתוך תמלילי השיחות, והוא התבקש להתייחס אליהם.

 

הקלטת השיחה - לבקשת נתניהו

אתמול (א') פרסמנו בחדשות 2 כי מי שהקליט את הפגישות בין נתניהו למוזס הוא ארי הרו, ראש לשכתו של נתניהו דאז. ההקלטות בוצעו לבקשתו של נתניהו ובידיעתו. ההקלטה הגיעה לידי חוקרי המשטרה במהלך החקירות של ארי הרו, שם תפסו את הטלפון הסלולרי שלו וכן מסמכים ומחשבים אישיים.

גורם ברשויות האכיפה ששוחח עם חדשות 2 אמר: "זו שיחה מגעילה, שיחה של 'תן וקח', שמצד אחר המו"ל של ידיעות מבטיח סיקור חיובי, ומן הצד האחר ראש הממשלה אומר 'אני אדאג לך בעניין חוק ישראל היום'".

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, קיבלו את ההקלטה לידיהם לפני חודשים ארוכים. בניגוד לדעתם של חוקרי המשטרה ואנשי פרקליטות מחוז ירושלים, ניצן ומנדלבליט מסתייגים בשלב זה מקביעה נחרצת כי מדובר בפרשה פלילית חמורה.