טבע עונה להתקפה של בני לנדא: "הדירקטוריון שלנו מקצועי"

בחברה הגיבו על הביקורת החריפה שהוטחה בה אתמול ע"י בעל המניות האקטיבי, שטען כי מנכ"ל טבע ודירקטוריון החברה הם טירונים בתחום הפארמה

בני לנדא (מימין) וארז ויגודמן / צילומים: איל יצהר
בני לנדא (מימין) וארז ויגודמן / צילומים: איל יצהר

דירקטוריון טבע מורכב מדירקטורים פעילים ומעורבים, עם רקורד עסקי מוכח, עם ניסיון נרחב ומגוון בקשת רחבה של תחומים רלוונטיים, לרבות מומחיות מעמיקה בעולמות הפארמה, הפיננסים והתפעול" - כך נמסר היום (ג') מחברת טבע בתגובה להתקפה החריפה של בעל המניות האקטיבי בני לנדא על הדירקטוריון, בראיון שפורסם אתמול ב"גלובס".

לנדא אמר בראיון כי לא ייתכן שגם מנכ"ל החברה וגם הדירקטוריון יהיו טירונים בתחום הפארמה. הוא ציין כי הדירקטוריון אינו מסוגל לגבש אסטרטגיה לחברה, מסיבה זו, וקרא לכמה מחברי הדירקטוריון להתפטר כדי לגייס מומחים בולטים מהתחום. "כל חברי הדירקטוריון הם אנשים מצוינים ומנוסים בתחומם, אבל אפילו לא יודעים אילו שאלות לשאול. הם היו פעם במצבים כאלה? הם מבינים מה זו תעשיית הפארמה? הם לא ידעו מה לעשות בעבר, לא יודעים מה לעשות היום, ולא יידעו מה לעשות מחר", אמר. "אין להם שום יכולת לגבש אסטרטגיה לחברה כמו טבע. לא פלא שהחברה עשתה טעויות כאלה".

על כך השיבה טבע היום: "בשנים האחרונות צירפה טבע דירקטורים בעלי ניסיון פארמה גלובלי משמעותי, והעמיקה את מומחיותו וניסיונו של הדירקטוריון בתחום זה. מאז 2015, שורות הדירקטוריון רועננו באופן משמעותי, וצורפו חמישה חברי דירקטוריון חדשים, בעלי מגוון כישורים. מרביתם בעלי ניסיון וכישורים רחבים בתחום הפארמה הגלובלית, עם רקע תעסוקתי ותפקידי מפתח בחברות פארמה מובילות קודם להצטרפותם לדירקטוריון טבע.

"נדגיש כי ועדת הממשל התאגידי והמינויים בוחנת באופן שוטף את הרכב הדירקטוריון כדי להבטיח שהוא יכיל דירקטורים בעלי מומחיות ברמה הגבוהה ביותר במגוון הדיסציפלינות והתחומים הנדרשים, וכי הוא פועל למען האינטרסים הטובים ביותר של כל בעלי המניות. הגיוון בתחומי העיסוק, הכישורים והניסיון של חברי הדירקטוריון, כמקובל בחברות פארמה גלובליות דומות, נועד לאפשר לדירקטוריון להתמודד עם מגוון נושאים ואתגרים מורכבים שבפניהם ניצבות חברות מעין אלה. הדירקטוריון ממלא את תפקידו בצורה מקצועית ומעמיקה ביותר, ורותם את כישוריו, ניסיונו ומאמציו לצורך קידום האינטרסים של החברה, תוך שהוא רואה לנגד עיניו את טובת החברה וטובת בעלי מניותיה*.

אתמול (ב') דיבר מנכ"ל טבע, ארז ויגודמן, בכנס JP Morgan, ובין השאר, השיב לשאלות בנוגע לאסטרטגיה האינובטיבית של החברה. ויגודמן ציין כי טבע מתכננת לבצע רכישות נקודתיות בתחום האינובטיבי, שיהלמו את הפורטפוליו של החברה ולא ידרשו השקעות מהותיות.