במחיר מצחיק: לבנות בית שלם ב-24 שעות בשיטת בנייה חדשה

שיטת בנייה חדשה שנחשפה לאחרונה בסין עשויה לחולל מהפכה בענף הנדל"ן - מאפשרת להקים בית שלם בפחות מ-24 שעות באמצעות מפתח אלן אחד ובעלות נמוכה משמעותית

מחוץ לקופסא, בית בניה מהירה/ צילום: מתוך הוידאו
מחוץ לקופסא, בית בניה מהירה/ צילום: מתוך הוידאו

בניית בית ואפילו חלל מגורים חדש בעיר צפופה כמו בייג'ין עשוייה להניב לבעליה הון לא קטן. משרד ארכיטקטים סיני בשם פאו הצליח לפתח שיטת בנייה חדשה, המאפשרת בנייה של בית ב-10,000 דולר בלבד. ולא רק זאת אלא שאת כל הבנייה ניתן לבצע באמצעות מפתח אלן אחד ובפחות מ-24 שעות. משרד הארכיטקטים הסיני מתמחה בשלל פתרונות דיור מחוץ לקופסא כמו הבית שבנו, ומבוסס על פתחי אוורור גדולים או בית שנבנה על גבי תלת אופן.

הבית הוא למעשה הרחבת בית קיים מבוסס על רעיונות די דומים מבחינת התכנון, ומורכב ממספר מודולים של קירות טרומיים הכוללים את כל החיווט החשמלי והאינסטלציה בתוכם. כל מה שנותר לצוות המקצועי (ואפילו הלא ממש מקצועי) הוא לחבר את הקירות כאמור באמצעות מפתח אלן אחד. על-פי משרד האדריכלים, לצוות לא מקצועי זה ייקח כ-24 שעות, ולצוות מיומן מספר שעות בלבד.

מידות המבנה המודולרי הזה הן כ-28 מ"ר והוא כולל טרקלין, מטבח, מרפסת דק על הגג, שרותי קומפוסט ומקלחת. העלות של המבנה זולה בכ-30 פעם מעלות של דירה בגודל דומה בבייג'ין, לא כולל עלות הקרקע כמובן.