שגרירות שבדיה תשיק ערוץ ביוטיוב לזכר ראול ולנברג

בשלב הראשון יועלו לערוץ ארבעה סרטונים המספרים את סיפורם של ארבעה אנשים ששרדו את השואה בזכות פעילותו של ולנברג

דגל שבדיה /  צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
דגל שבדיה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

שגרירות שבדיה בישראל תשיק ערוץ ב-YouTube לזכר ראול ולנברג, חסיד אומות העולם. 

בשלב הראשון יועלו לערוץ ארבעה סרטונים המספרים את סיפורם של ארבעה אנשים ששרדו את השואה בזכות פעילותו של ולנברג. הערוץ יושק באירוע מיוחד שייערך בבית השגריר השבדי בהרצליה פיתוח ב-17 בינואר, יום השנה להיעלמותו של ולנברג. 

בשלב השני שגרירות שבדיה מתכוונת לפתח את הפרויקט, להיפגש עם ניצולים נוספים, לשמוע את סיפורם ולחשוף את התכנים בערוץ המיוחד למען הדורות הבאים.

שגריר שבדיה בישראל, קרל מגנוס נסר: "הסיפור של ראול ולנברג ממחיש את הקשר החזק בין העם השבדי לעם היהודי. אני מקווה שיהודים נוספים ששרדו את השואה בזכות ראול ולנברג ייצרו איתנו קשר ויספרו את סיפורם הייחודי".

ראול ולנברג היה דיפלומט שבדי, ששהה בבודפשט בזמן מלחמת העולם השנייה וסייע לעשרות אלפי יהודים לברוח מהונגריה שנכבשה בידי הנאצים. בין הפעולות ההצלה שעשה בזמנו, הוא הנפיק אלפי דרכוני חסות שבדיים והעניק אותם ליהודים, הקים רשת של "בתים שבדיים" שהיו בתי מחסה ומקום בטוח ליהודים, הפעיל לחצים שונים על בכירים נאצים והונגרים לעצירת משלוחי יהודים לאושוויץ, וגם התעמת עם אנשי אס.אס ובלם בגופו גירוש של יהודים. בסוף 2016 רשויות המס השבדיות הצהירו על ראול ולנברג כמת, לאחר שנעדר במשך 71 שנים.