מנכ"ל ערוץ 10: "לעצור את פיצול ערוץ 2 ל-3 שנים נוספות"

בכנס של ערוץ 10 התייחס היום יוסי ורשבסקי לכוונה לפצל את ערוץ 2 בנובמבר ואמר: "זה יגדיל את הכוח של חדשות 2 ב-20% ויקטין את התחרות. אנחנו מתנגדים לזה"

יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן
יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן

"בתרחישים שאנחנו עושים, כשחברת החדשות של ערוץ 2 תהיה מפוצלת (גם בערוץ רשת וגם בערוץ קשת), היא תגדיל את כוחה ב-20%. אנחנו לדבר הזה מתנגדים" - כך אמר היום (א') מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, בכנס "דוקו פריים" של הערוץ, בשיחה עם איש הטלוויזיה גיא פינס.

ורשבסקי התייחס לתוכנית לפיצולו של ערוץ 2 החל מנובמבר 2017, כך שרשת וקשת ישדרו בשני ערוצים נפרדים במשך 7 ימים בשבוע, אך חברת החדשות שבבעלותם, חדשות 2, תמשיך להיות משודרת בשני הערוצים במשך 3 שנים נוספות.

"זה יגדיל את הכוח של חדשות 2 ויקטין את התחרות", הוסיף ורשבסקי. "אני חושב שהתחרות האמיתית היא בין חברות החדשות, ולא בין תוכניות ריאליטי. כולם אומרים שהם בעד תחרות - עד שזה נוגע אליהם. אני בעד תחרות גם כשזה נוגע אלינו. אבל התחרות האמיתית שאני חושב שהציבור צריך זה תחרות בחדשות ובתוכניות אקטואליה. ומה בא המחוקק ועושה? מפצל את רשת וקשת אבל שומר על חברת החדשות (למשך 3 שנים). אז זה מייצר תחרות בין 'בייק אוף' לבין - אני לא יודע - המיץ של הזבל? 

"ולכן אני חושב שצריך לדחות את הפיצול ב-3 שנים, ובעוד 3 שנים שיפצלו גם את חברת החדשות. את המצב הקיים צריך להשאיר עכשיו 3 שנים - זאת דעתי, ואני מקווה שמישהו ישמע את זה".

פינס, שעובד גם הוא כידוע בערוץ 10, ביקש מורשבסקי להתייחס לאירועי הימים האחרונים ולשתי הפרשיות שבהן מעורב ראש הממשלה. "אחד מבעלי הערוץ הזה מככב בחדשות בימים האחרונים, שמו ארנון מילצ'ן", אמר פינס לורשבסקי, "ואני רק שואל, כמי ששמע כל השנים שרוצים לסגור אותנו - אולי בעצם אף פעם לא רצו לסגור אותנו לאור כל היחסים החמים האלה שהיו שם?"

ורשבסקי השיב: "זה מתקשר למה שדיברתי עליו קודם: לתחרות בחדשות. אני חושב שמי שצריך לטפל בדבר הזה זה לא ערוץ 10. זאת אומרת, אנחנו לא אמורים לטפל בבעלי המניות שלנו, יש גורמים אחרים. אנחנו, לצערי הרב, התמודדנו עם בעיות איומות ונוראיות מול הרגולטורים, חרב הסגירה הייתה על הצוואר שלנו, (אבל) לגבי הדברים אני חושב שלא אני צריך לדבר".

בהמשך, כשנשאל על-ידי פינס לגבי הפרשיה השנייה בה מעורב נתניהו - פרשת השיחות המוקלטות עם מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס - נתן ורשבסקי תשובה נחרצת יותר. "תראו, הדבר הכי פתטי זה שכולם היום קופצים או לנגח את המתחרים או להגיד 'אצלנו זה לא קורה'. אני חושב שצריך להגיד את הדברים ולטפל בהם לפני התעוררות תקשורתית כזאת. 

"אני מכה על חטא שבכנס אילת שהייתי בו ישב פאנל מכובד, וישב שם עורך 'מעריב', האיש והאינטגריטי ניר חפץ, ושאלו לגבי חופש העיתונות ב'מעריב'. ואני יום לפני זה שמעתי משני עורכים בכירים ב'מעריב' איך הוא צרח עליהם להוציא כתבות, וזה של נוחי וזה לא של נוחי, וזה תעשה ואל תעשה, וכולם ידעו את זה, גם אני - ושתקנו כמו דגים כשניר חפץ אמר שאצלו יש חופש עיתונאי מוחלט. אז את הדברים צריך להגיד - ואני מכה על חטא שלא אמרתי - בזמן אמת, ולא כשהגופות מוטלות".

בהמשך נשאל ורשבסקי על מצבו הכלכלי של הערוץ והשיב כי ערוץ 10 "סיים את 2016 שנה שנייה ברציפות ברווח (הכוונה לרווח תפעולי, י' כ')". לדבריו, "אני חושב שזה דבר חסר תקדים. אני חושב ששילמנו כולנו, העובדים וחברות ההפקה, מחיר מאוד כואב ויקר, אבל אני חושב שזה היה שווה, כי יש היום ערוץ חי ובועט ומשמעותי, ערוץ שמייצר תוכניות מצוינות, ערוץ עם חברת חדשות מפוארת, ואני חושב שזה טוב לא רק לנו אלא לכל ציבור הצופים".