פגישות נתניהו-מוזס: "כבר היינו בסרט הזה, עשינו את זה"

לא רק דיבורים - גם מעשים: עפ"י מידע שהגיע למשטרה, מוזס נפגש עם אנשי עסקים בתיווך רה"מ כדי שייכנסו כמשקיעים ב"ידיעות אחרונות" ■ הערב נחשפו תמלילים נוספים משיחות נתניהו-מוזס בנוגע לשינוי הקו בעיתון

בנימין נתניהו ונוני מוזס / איור: גיל ג'יבלי
בנימין נתניהו ונוני מוזס / איור: גיל ג'יבלי

פרשת נתניהו-מוזס מסתעפת: הערב (א') נחשף במהדורה המרכזית של ערוץ 2 כי למשטרה הגיע מידע אודות מעורבותו ותיווכו לכאורה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם אנשי עסקים בניסיון להכניס אותם כשותפים ב"ידיעות אחרונות". על-פי המידע, איש העסקים ארנון מילצ'ן תיווך בין המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר, אחד מגיבורי "פרשה 1000", לבין נוני מוזס - כשראש הממשלה הוא זה שהכין לכאורה את פאקר למפגשים עם נוני מוזס.

על-פי הידוע, ראש הממשלה תיווך גם במכירות "ידיעות אחרונות" לקונצרן הגרמני אקסל שפרינגר. הוא שוחח עם יו"ר הקונצרן מתיאס דופנר ואמר לו ש"חשוב שיקנה את העיתון". אלא שבזאת לא תמו ניסיונות ראש הממשלה, והוא תיווך לכאורה גם בין לארי אליסון, הבעלים של חברת אורקל, והפגיש אותו עם נוני מוזס בניסיון לגרום לו לרכוש את "ידיעות אחרונות".

מוקדם יותר נחקר מו"ל "ידיעות אחרונות", נוני מוזס, במשך 8 שעות על השיחות שלו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בחדשות 2 נחשפו הערב תמלילים נוספים מהשיחות בין השניים. לפי התמלילים, נראה כי נתניהו ומוזס כבר שיתפו פעולה יחד בבחירות קודמות וכן עולה כי הם דנו בפרקטיקה - איך יעבוד בפועל שינוי הקו של "ידיעות אחרונות".

התמלילים שפורסמו במהדורה המרכזית משיחות נתניהו-מוזס:

מוזס: "בהנחה שאנחנו מסכמים את הדברים, אתה חייב לשחרר מישהו שידבר עם רון (רון ירון, עורך "ידיעות אחרונות") את מי שאתה רוצה. אתה חודשים לא נותן את זה.

נתניהו: "ניר חפץ יוכל לדבר איתו?".

מוזס: "לא. ניר רצה לעשות שני דברים, הוא רצה לעבוד אצלך ולהיות עורך 'ידיעות'. אז אני לא רוצה...ניר מדבר איתו בשוטף אבל הוא לא יסמוך על ניר. העניין הוא שב-22:30 בלילה אני לשמחתי הולך לישון. בשוטף יש דברים. הדגשים החשובים שלך, הוא צריך להיות בקשר עם שני אנשים".

נתניהו: "זה לא 22:00 בלילה".

מוזס: "הוא צריך לדבר עם שני אנשים, עם רון (עורך 'ידיעות') ועם ערן (טיפנברון, לשעבר עורך ynet)".

נתניהו: "עם ערן (טיפנברון) ניר (חפץ) לא יכול לדבר? עדיף שלא?".

מוזס: "יש משקעים, יש עבר, הוא היה עורך 'שבעה ימים' ורצה להיות עורך 'ידיעות'. הוא מעורבב. ynett זה פחות בעיה, זה במשך היום. זה יותר קל. אם יש דברים דחופים אתה יכול לדבר איתי במשך היום, במהלך היום שיהיה בקשר עם רון (עורך 'ידיעות')".

מוזס: "תראה ביבי, אנחנו צריכים לעשות הכול מהר כי אני צריך להזיז את הספינה. אני אומר לרון ביום ראשון".

נתניהו: "אבל תסובב את הספינה".

מוזס: "אני אומר לרון ביום ראשון שידברו איתו, זו ההתחלה. היו כמה דברים קטנים אחד או שניים שהוא ביקש וזה קרה. ביבי, יש בחירות עוד שלושה וחצי חודשם. יהיו מיליון אלמנטים עליך. ניהלנו את זה ב-2009, אתה שכחת אולי".

נתניהו: "לא שכחתי בכלל".

מוזס: "נוהל אינטילגנטי, טוב והיינו לכאורה באותו מצב. כבר היינו בסרט הזה, עשינו את זה. זאת מערכת בחירות רביעית שלנו, לא שלישית, רביעית. 96, 999, 2009 ועכשיו".