"הישראלי מרגיש בבית": 161 אלף ישראלים היו בתאילנד ב-2016

מדובר בשנת שיא בביקורי תיירים ישראלים בתאילנד ■ בתחשיב של השנים 2015 ו-2016 יחדיו, ישראל היא השיאנית בביקורים בתאילנד בהשוואה לכל שוק אחר באירופה או במזה"ת

החוף בפוקט תאילנד / צילום:  צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
החוף בפוקט תאילנד / צילום: צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בחודש אוקטובר האחרון הלך לעולמו מלך תאילנד ראמה ה-9. האבל הלאומי והממושך עשוי היה להוביל לפגיעה במספר התיירים שפוקדים את המדינה, אלא שמסתבר כי מספר התיירים שביקרו ב-2016 בתאילנד דווקא עלה ביחס לשנת 2015 - כך חושף משרד התיירות של תאילנד TAT.

יותר מ-32.5 מיליון תיירים פקדו ב-2016 את תאילנד, גידול של כ-9% ביחס לשנה קודמת. מתוך המספר הזה היוו תיירים מאירופה כ-20% עם כמעט 6.2 מיליון תיירים - עלייה של כ-10% ביחס לשנה הקודמת. 750,000 תיירים הגיעו ממדינות המזרח התיכון - עלייה של 13.5%.

אחת המדינות ששברו את שיא הגידול במספר התיירים שהגיעו ממנה לתאילנד השנה היא לא אחרת מאשר ישראל עם 161.5 אלף כניסות של תיירים ישראלים לממלכה - עלייה של כמעט 15% ביחס ל-2015 - שהחזיקה עד כה בשיא.

היחידה שעברה את ישראל מבחינת מספר התיירים שהגיעו ממנה לתאילנד היא רוסיה עם גידול של 26% ביחס ל-2015, זאת אחרי שב-2015 השוק הרוסי הצטמצם ב-45% לאור המשבר הכלכלי שפקד את המדינה. מכאן שבתחשיב של השנים 2015 ו-2016 יחדיו, ישראל היא השיאנית בהשוואה לכל שוק אחר באירופה או במזרח התיכון.

נתון מעניין נוסף מתייחס לתזמון הביקורים של ישראלים בתאילנד, כאשר הנתונים מלמדים כי ישראלים נוסעים לתאילנד בכל חודשי השנה. כך שלמעט החודשים מאי ויוני שהיו חלשים בהיקף ביקורי התיירים מישראל, יתר חודשי השנה שמרו על איזון יחסי, כשהשיא נרשם בחודש ספטמבר, במהלכו ביקרו 16 אלף ישראלים בתאילנד.

רבים מהישראלים נוסעים לתאילנד בטיסות קונקשן, כאשר נזכיר כי כרגע אל-על היא החברה היחידה שמבצעת טיסות ישירות מתל-אביב לבנגקוק.

דב קלמן, נציג לשכת התיירות של תאילנד בישראל, התייחס לשהות הממוצעת הארוכה של הישראלים בתאילנד (17 יום) והמספר הגבוה של ישראלים שחזרו לבקר בתאילנד בפעם שנייה או יותר (63%). "זה מלמד שהישראלי מרגיש בבית בתאילנד", אמר.

בשנת 2017, לשכת התיירות של תאילנד בישראל מתכוונת להעמיק את הפעילויות השיווקיות לקהלי יעד נוספים, בהם ערביי ישראל, קהל הדתיים וזוגות צעירים היוצאים לירח דבש, זאת תוך קידום תחומי עניין נוספים (כדוגמה תיירות קולינרית, ירוקה, בריאות וספורט).

"אנחנו תקוה שגם בשנת 2017 נמשיך להוביל את השוק הגלובלי ונראה שחקני תעופה ותיירות נוספים שיחברו בין שתי המדינות", אמר קלמן.