בעלי רשת ויקטורי מכרו כ-5% ממניות החברה ב-30 מיליון שקל

מאז הונפקה ויקטורי במהלך 2011, שוויה צמח בכ-120%, והיא משקפת לרשת שווי נוכחי של כ-580 מיליון שקל

אייל רביד ויקטורי / צילום: קמליה אומנות
אייל רביד ויקטורי / צילום: קמליה אומנות

על רקע הצמיחה בפעילות רשת הסופרמרקטים ויקטורי  ולאחר זינוק של כ-50% בשוויה בשנה האחרונה, בעלי השליטה, המנכ"ל אייל רביד ואחיו אבי, סמנכ"ל התפעול והפיתוח העסקי, מכרו היום (ג') ממניותיהם בתמורה כוללת בהיקף של כ-30 מיליון שקל.

בסך-הכול מכרו השניים כ-5% מהון החברה, בחלוקה דומה, וזאת לקראת עדכון המדדים הקרוב של הבורסה הצפוי בשבועות הקרובים. הבוקר (ג') החזיק כל אחד מהשניים 35.5% ממניות ויקטורי.

המכירה, לגופים מוסדיים, נעשתה לפי מחיר מניה הנע סביב שווי של כ-45 שקל - נמוך בכ-2% משווי המניה הבוקר שגרר אותה לירידות דומות. מאז הונפקה מניית ויקטורי בבורסה במהלך 2011, שוויה צמח בכ-120%, והיא משקפת לרשת שווי נוכחי של כ-580 מיליון שקל.

באפריל 2015 ביצעו האחים רביד מימוש נוסף - אז בהיקף מצומק הרבה יותרר, כשמכרו כ-4% מהמניות בעסקה מחוץ לבורסה תמורת כ-13.5 מיליון שקל - לפי מחיר מניה של 26 שקל, נמוך משמעותית ממחיר המכירה בעסקה היום.

ויקטורי, כמו מרבית יתר רשתות קמעונאות המזון המקומיות, נהנתה בשנה החולפת מקריסתה של רשת מגה, שמלבד צמצום התחרות סייעה לויקטורי לצמוח גם באמצעות רכישת 11 מסניפיה שנפתחו עד סוף חודש מארס האחרון.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה, הכנסותיה של ויקטורי קפצו ב-46% ל-1.05 מיליארד שקל, והרווח הנקי שלה זינק ב-57% ל-20 מיליון שקל, לאחר שיפור הרווח הגולמי והתפעולי, תוך עלייה בשיעורם מסך המכירות.

בויקטורי הסבירו בדוחות כי השפעת פתיחת סניפי מגה לשעבר "צפויה להיות באופן הדרגתי". במקביל לדוחות הודיעה ויקטורי על חלוקת דיבידנד של 2 מיליון שקל לבעלי המניות.

בתחילת השבוע השיקה ויקטורי אתר אינטרנט מכירתי חדש, אז ציין אייל רביד כי הוא מהווה את נקודת השיא של צמיחת הרשת ב-2016.