רכישת סניפי מגה הגדילה את ההכנסות של ויקטורי בכמעט 50%

הרשת הציגה צמיחה של 55% ברווח הגולמי ברבעון השלישי ל-89 מיליון שקל ■ הרווח הנקי יותר מהוכפל ל-7 מיליון שקל

אייל רביד ויקטורי / צילום: קמליה אומנות
אייל רביד ויקטורי / צילום: קמליה אומנות

קריסתה אשתקד של רשת חנויות המזון מגה קמעונאות, משחקת ב-2016 לידיהן של מתחרותיה, בהן גם רשת ויקטורי  שרכשה לפני כשנה 11 סניפים של מגה תמורת 36 מיליון שקל והרחיבה מהותית את פעילותה.

ויקטורי, שבשליטת אייל רביד, דיווחה היום (ה') כי ברבעון השלישי של 2016 רשמה הכנסות של 366 מיליון שקל, המשקפות צמיחה של 48% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

רכישת החנויות ממגה אפשרה לויקטורי לשפר במהלך השנה את תנאי הסחר מול הספקים. כך, יחד עם העלייה החדה במחזור מכירות, הציגה הרשת צמיחה של 55% ברווח הגולמי ל-89 מיליון שקל. כמו כן, צמח הרווח מפעולות רגילות (לפני סעיפים חד פעמיים) ברבעון השלישי ב-73% ל-9 מיליון שקל (2.5% מההכנסות) ואילו הרווח הנקי גדל ביותר מפי שניים ל-7 מיליון שקל - והיווה 1.9% מההכנסות.

עם זאת, הפדיון בחנויות הזהות דווקא קטן ברבעון השלישי ב-1.7% בהשוואה לרבעון המקביל. הפדיון הממוצע למ"ר הצטמצם בשל כך ב-8% ל-7,800 למ"ר מכירה נטו, וכן הושפע לרעה מכך שגודל החנויות שנרכשו ונפתחו הוא גדול מאוד ביחס לממוצע השטח של החנויות הוותיקות.

מוקדם יותר החודש חתמה ויקטורי על הסכם לרכישת עוד 6 סניפים ששימשו בעבר את רשת מגה, בתמורה ל-12.6 מיליון שקל. השלמת העסקה צפויה להרחיב עוד יותר את המחזור הכולל של הרשת.

ויקטורי נסחרת כיום בבורסה לפי שווי של 515 מיליון שקל, לאחר שהניבה למשקיעים תשואה של כ-100% מאז הנפקתה באמצע 2011. את רכישת סניפי מגה, מימנה אשתקד הנפקת אג"ח שביצעה ויקטורי בהיקף של 120 מיליון שקל. השנה כבר פרעה הרשת תשלום קרן ראשון של 15 מיליון שקל, ואת הרבעון השלישי היא סיימה עם מזומנים בשווי של 73 מיליון שקל וללא חוב בנקאי.

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי ובעל השליטה ברשת: "אנו מעריכים כי למרות שהסניפים החדשים עדיין לא מיצו את הפוטנציאל המלא שלהם ועוד לפני רכישת שישה סניפים חדשים ממגה השבוע, נוכל להציג שנת שיא נוספת של ויקטורי. להערכתנו, שוק הקמעונאות עדיין בהתהוות ולכן שמרנו על רמות נזילות גבוהות שמאפשרות לנו לנצל הזדמנויות לצמיחה מהירה באמצעות רכישת סניפים".

רשת ויקטורי
 רשת ויקטורי