גבעת אולגה: תוכנית רביעית לפינוי-בינוי - 1,120 יח"ד במקום 172

תוכנית נוספת הוגשה לאגף ההנדסה של עיריית חדרה ■ 3 תוכניות נוספות כבר מצויות בהליכי תכנון ■ שר האוצר כחלון הוא יליד השכונה, אך בית משפחתו אינו כלול - לעת עתה - בתוכניות

פינוי בינוי / צילום: תמר מצפי
פינוי בינוי / צילום: תמר מצפי

האם אחת השכונות המשוועות להתחדשות עירונית, שהיא גם שכונת הולדתו של שר האוצר משה כחלון, מתקרבת אל הגשמת חלום ההתחדשות? חברת פרפקט הנדסה הגישה תוכנית לוועדה המקומית להריסת 172 יח"ד בשיכון הצעירים (מסעדת דובי) ובנייה של 1,120 יח"ד במקומן.

גבעת אולגה היא אחת השכונות הממוקמות ממערב לכביש החוף בחדרה ונחשבה במשך שנים לכזאת המרכזת משפחות עולים קשות יום, מצד אחד. מן הצד השני, מזה שנים נחשבת לפוטנציאל נדלני גדול ובעלי דירות רבות במקום הינם משקיעים.

לפי התוכנית, הפיצוי שיקבלו הדיירים יהיה שטח נוסף לדירה בן 25 מ"ר וכן מרפסת, חניה ומחסן. הבנייה תתחלק למספר טיפוסי בניינים: בנייה מרקמית עם בניינים בני 9-10 קומות, מגדלים בני 24-28 קומות וכן מגדל בן 35 קומות.

עוד כוללת התוכנית, שהוכנה על ידי משרד רון שפיגל אדריכלים שטחי מסחר, מבני ציבור וחינוך בהיקף של 7,500 מ"ר וציבוריים פתוחים.

מ"מ ראש העירייה, עו"ד טל אליהו, מספר כי מדובר בתוכנית שהיא הרביעית במספר לפינוי-בינוי בשכונה, שצפויה להצמיח עוד כ- 3,600 יח"ד: "לאחרונה אישרנו בוועדה המקומית תוכנית התחדשות עירונית לכל השכונה. ברמת המיקרו ישנן 4 תוכניות של פינוי-בינוי הרצות במערכת התכנונית. התוכנית הוותיקה ביותר נקראת 'תוכנית אלי כהן' ונמצאת כבר בוועדה המחוזית. שם מדובר על תוספת של כ-1300-1400 יח"ד. כמו כן ישנה תוכנית בשכונת אזורים, הנקראת על שם החברה שבנתה את המקום ותוכנית במתחם הגדוד עברי. תוכנית זאת נמצאת על סדר היום של אגף ההנדסה ובמרכזה רחוב החלוץ".

"מדובר בפרויקט בקנה מידה גדול ובעל משמעות רבה ברמה העירונית, הכולל תוספת של מעל 1,000 יחידות דיור חדישות באזור משמעותי מאוד, אשר מימושו יהיה בעל השלכות על כל האזור", אמר האדריכל רון שפיגל. "לשמחתנו, שיתוף הפעולה עם העירייה ועם אדריכלית העיר היה מצוין ופורה, ואנו כמתכננים מרגישים שמדובר בשילוב מנצח, העשוי להוביל למימוש מהיר של הפרויקט, מתוך ציפייה של כולנו להליכים מזורזים ויעילים".


רימה פרינדלר, מחברת פרפקט הנדסה, מסרה כי 85% מדיירי המתחם חתמו על הסכם השיתוף מולה, ולהערכתה כבר תוך כחודש תאשר הוועדה המקומית את התוכנית ותעבירה לאישור הוועדה המחוזית. כמו כן מסרה כי היא מנהלת משא ומתן עם חברות נדל"ן גדולות לביצוע הפרויקט.

למרות שיתוף הפעולה מכיוונה של העירייה, גורמים בעירייה, טענו כי הוועדה המחוזית צפויה לאשר יחס של עד פי 6 יח"ד מהמצב הקיים ולכן קיימת אפשרות שתקוצץ מספר היחידות הנבנות, שכן מדובר על יחס של פי 6.5 יח"ד.
בית משפחתו של שר האוצר, משה כחלון, המצוי ברחוב השרון בגבעת אולגה ג', אינו כלול לעת עתה בכוונה לפינוי-בינוי.